.

.

Nowe logo i wizerunek Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego

dodano: 
14.11.2017
komentarzy: 
0

Z okazji 20-lecia istnienia Uniwersytet Warmińsko-Mazurski ogłosił ogólnopolski konkurs na zaprojektowanie nowego logo. Projekty konkursowe oceniali: prof. Wiesław Bieńkuński, wykładowca w Instytucie Edukacji Artystycznej Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie; prof. Sławomir Ratajski, wykładowca na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie oraz prorektor UWM prof. Jerzy Przyborowski i Wioletta Ustyjańczuk, kierowniczka Biura Mediów i Promocji UWM.

„Jesteśmy mile zaskoczeni, ponieważ nie spodziewaliśmy się tak dużego odzewu. Otrzymaliśmy aż 123 prace od 78 autorów. Każdy z uczestników mógł zgłosić maksymalnie 3 projekty” – wyjaśnia prof. Jerzy Przyborowski w oficjalnym komunikacie podsumowującym konkurs.

Dotychczasowe logo uczelni

Jak podaje biuro prasowe UMW, ostatecznie wygrał projekt Piotra Felszyńskiego. Otrzymał on nagrodę w wysokości 5 tys. zł. „To logo jest wyraziste, niebanalne i bardzo profesjonalne graficznie, na miarę XXI wieku. Pasuje do Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, który jest młodą uczelnią i stawia na nowoczesność i najnowsze trendy. Litery zawarte w logo są absolutnie czytelne dla grafików, ale dla osób spoza branży może nieść pewną zagadkowość, która może być inspirująca. Jeśli ten znak będzie wzbudzał kontrowersje, to tym lepiej, bo kontrowersja jest także formą reklamy. Dzięki niej logo zapadnie w pamięć, a o to w tym właśnie chodzi. Znak powinien być bardzo prosty, ale inspirujący i zapamiętywalny” – tłumaczy prof. Wiesław Bieńkuński.

„Układ projektu jest przemyślany, a kompozycja zwarta, w postaci piramidy, która jest symbolem długowieczności. Litera »U«, czyli Uniwersytet, oparta jest na literach »W« i »M« (Warmińsko-Mazurski). Ma to uzasadnienie merytoryczne. Uniwersytet »posadowiony« jest na Warmii i Mazurach. Ma więc dobrą i silną podstawę w postaci infrastruktury i bogactwa kulturowego i krajobrazowego regionu. Nadbudowa w postaci litery »U« jest najważniejszym dla działalności elementem. To kadra pedagogiczna i techniczna Uniwersytetu oraz młodość i nowoczesność dają asumpt do rozwoju. Uniwersytet ma wszelkie atuty, aby być ważnym ośrodkiem naukowym i kulturotwórczym na mapie Polski. (…) Zatem logo to może być postrzegane i odczytywane na wiele sposobów” – wyjaśnia laureat konkursu, Piotr Felszyński.

To nie pierwszy konkurs, który wygrał autor nowego logo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego. Wcześniej zaprojektował legitymację osoby niepełnosprawnej w konkursie ministerialnym. Jest też laureatem wielu innych konkursów, między innymi: logo Zelmera, identyfikacji i plakatu 31. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, logo Fundacji Nowoczesna Polska w Warszawie oraz logo Collegium Mazovia. (jg)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin