Nowe narzędzie dla marketerów od Google’a

dodano: 
16.03.2016
komentarzy: 
0

Google udostępnia nową platformę analityczną – Google Analytics 360 Suite. Ma ona umożliwić pełne zrozumienie procesu zakupowego w sieci.

Aż 84 proc. marketerów jest zdania, że dane, którymi się posługują, nie są wystarczająco dobrze zintegrowane. Powszechne używanie telefonów komórkowych zmienia bowiem zachowanie konsumentów w sieci. Google Analytics 360 Suite ma integrować dane z różnych źródeł, co pokaże, jak klienci wyszukują produkty w internecie oraz jak dokonują zakupu.

Wykorzystanie urządzeń mobilnych sprawia, że zwiększa się liczba wizyt na poszczególnych stronach, lecz skraca się czas pobytu na każdej z nich. Marketerzy muszą zatem w tych krótkich momentach zaangażowania dostarczyć konsumentom użyteczną informację o produkcie.

Jak informuje Google, nowe narzędzie pozwoli określić czy niektórzy klienci częściej kupują dany produkt niż pozostali albo czy trafili na stronę sklepu dzięki wyszukiwarce Google. Następnie będzie można stworzyć kampanię AdWords kierowaną właśnie do tej grupy konsumentów, dostosowaną do ich potrzeb. Reklamodawca będzie mógł też zaangażować większą liczbę użytkowników, którzy mają na przykład podobne zainteresowania do osób, które już skorzystały z jego oferty. Ma do tego służyć DoubleClick Bid Manager.

Narzędzie pozwoli też sprawdzić, która reklama spowodowała największy wzrost sprzedaży albo która wersja strony internetowej jest najbardziej przyjazna użytkownikom. Platforma umożliwi też bardziej przejrzyste organizowanie danych i dzielenie się nimi wewnątrz firmy, na przykład między różnymi zespołami. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin