Nowy skład Rady Etyki Public Relations
7 lipca, w siedzibie PKPP Lewiatan w Warszawie, odbyło się pierwsze oficjalne spotkanie nowego składu Rady Etyki Public Relations.
Radę Etyki Public Relations tworzą: Bogdan Biniszewski, Jerzy Ciszewski, Zbigniew Chmielewski, dr Monika Kaczmarek-Śliwińska, Sławomir Pawlak, dr Andrzej Stolarczyk, dr Dariusz Tworzydło, Marek Woźniak, Małgorzata Zaborowska.
Członkowie Rady zostali wybrani na dwuletnią kadencję i dla zachowania pełnej niezależności nie mogą zostać odwołani przez organizacje delegujące.
Rada Etyki Public Relations została powołana przez Fundację internetPR.pl, Polskie Stowarzyszenie Public Relations i Związek Firm Public Relations.
Celem funkcjonowania Rady ma być promowanie standardów etycznych w PR, edukacja w dziedzinie etyki PR, wydawanie opinii dotyczących praktyk rynkowych, które mogłyby wpłynąć na funkcjonowanie i postrzeganie branży PR oraz wydawanie orzeczeń dotyczących konkretnych sytuacji, rodzących podejrzenia o stosowanie praktyk niezgodnych ze standardami etyki profesjonalnej.
W trakcie spotkania ustalono zasady pracy Rady. Opracowano również plan działań w sprawie MM Consultants zgłoszonej do rozpatrzenia przez ZFPR. (kk)