Oczekiwania kandydatów bywają niespójne z tym, co komunikują im potencjalni pracodawcy

dodano: 
14.06.2019
komentarzy: 
0

Aż 91 proc. Polaków sprawdza reputację potencjalnego pracodawcy. Najczęściej korzystamy z portali z ofertami, choć sporą rolę odgrywa wciąż opinia rodziny i znajomych oraz obecność firmy w mediach i sieciach społecznościowych – wynika z najnowszej edycji badania „Employer Brand Research”, które opublikowała agencja zatrudnienia Randstad.


Źródło: „Employer Brand Research 2019”. Kliknij, by powiększyć

W badaniu można znaleźć m.in. wyniki wskazań respondentów na temat pożądanych aspektów pracy. Jak zauważają autorzy, ich zestaw jest co roku taki sam, jednak zmianie ulega ich ważność. Niekwestionowanym liderem od lat jest pozycja „atrakcyjne wynagrodzenie i benefity”, która w 2019 roku zebrała 73 proc. wskazań. Respondenci cenią też stabilność zatrudnienia (54 proc.) i miłą atmosferę pracy (51 proc.), ale niemal równie ważna wydała im się możliwość rozwoju osobistego (50 proc.). Wzrasta też znaczenie dobrej reputacji pracodawcy – w tegorocznej edycji badania ten aspekt zatrudnienia zdobył 25 proc. wskazań, podczas gdy w 2018 roku było to 5 punktów procentowych mniej.

Szukasz pracy? Zajrzyj do zakładki z ogłoszeniami na PRoto.pl

Randstad zwraca jednak uwagę, że oczekiwania pracowników nie są zawsze spójne z tym, jak prezentuje się dana firma. O ile większość respondentów szuka u pracodawców informacji o atrakcyjnym wynagrodzeniu, atmosferze pracy i równowadze między życiem zawodowym a prywatnym, o tyle znajduje coś innego – skupianie się na nowych technologiach czy stabilności finansowej firmy. „Nie jest to spójne z oczekiwaniami” – zauważają autorzy w raporcie.


Źródło: „Employer Brand Research 2019”. Kliknij, by powiększyć

W raporcie można znaleźć także informacje m.in. o tym, w jaki sposób Polacy szukają i znajdują pracę, co skłania ich do odejścia od obecnego pracodawcy czy jakie cechy ma najbardziej atrakcyjna dla potencjalnych kandydatów firma. Publikacja dostępna jest na stronie.

O badaniu:

Badanie „Employer Brand Research” zostało przeprowadzone na reprezentatywnej grupie 10 362 respondentów. Wykorzystano wywiady online i zorganizowano je między 18 grudnia 2018 roku a 2 stycznia 2019. Badanie przeprowadzano łącznie w 32 krajach na ponad 200 tys. respondentów. „Employer Brand Research” przygotowano 19. raz. (mp)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin