Od 2011 roku ministerstwa wydały 142 mln zł na promocję

dodano: 
09.06.2014
komentarzy: 
0

Jak informuje Dziennik Gazeta Prawna, od początku obecnej kadencji rządu ministerstwa przeznaczyły na promocję 142 mln zł. Największy rozmach miały działania Ministerstwa Gospodarki, które wydało prawie 42 mln.

„Z PR i reklamą jest tak, że to miękkie działania, których wartość czasem bardzo trud­no oszacować. Ale na rynku nie od dziś wiadomo, że wła­śnie kontrakty publiczne są jednymi z najbardziej atrak­cyjnych. Owszem, bywają z nimi kłopoty natury biuro­kratycznej czy politycznej, ale za to można naprawdę spo­ro zarobić” – zaznacza anonimowo właściciel jednej z agencji PR. Agencjom PR i marketingowym najwięcej dały zarobić resorty gospodarki (prawie 42 mln zł wydane na akcje promocyjne), rolnictwa i rozwoju wsi (27 mln) i środowiska (prawie 22 mln). Na drugim końcu znalazły się ministerstwa kultury (160 tys.) i edukacji narodowej (1,1 mln).

Największa kampania, o której pisze DGP, to zagraniczna promocja polskiej gospodarki w Niemczech, Czechach, na Ukrainie w Rosji i Chinach za ponad 20 mln zł. Wśród realizatorów największych kontraktów nie zabrakło agencji PR. W 2011 roku konsorcjum z agencją Partner of Promotion w składzie przygotowało za 8,6 mln zł kampanię promującą energetykę jądrową. W tym samym roku Fabryka Komunikacji Społecznej przygotowała kampanię promująca aktywność fizyczną. W tym przypadku budżet wyniósł 2,2 mln zł. Agencje Profile i Fleishman-Hillard przygotowały natomiast i zrealizowały działania komunikacyjne w ramach zagranicznej kampanii wizerunkowej Polski (za 2,5 mln zł). (ks)

 


Sprawdź szkolenie otwarte Zamówienia publiczne na działania informacyjno-promocyjne - już 25 czerwca w Warszawie


Źródło:

Dziennik Gazeta Prawna, PR rządzi ministerstwami, Sylwia Czubkowska, Tomasz Żółciak, 09.06.2014
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin