Odgrzewane pomysły

dodano: 
23.01.2008
komentarzy: 
0

Czy nowy pomysł promocji Krakowa przedstawiony przez Grupę Eskadra jest naprawdę nowatorski czy może jednak wtórny? - zastanawia się Dawid Hajok z Gazety Wyborczej Kraków. Elementem planu odmiany wizerunku miasta przygotowanego na lata 2008-2012 przez Eskadra Market Place i zaakceptowanego przez prezydenta Majchrowskiego ma być rewitalizacja krakowskich blokowisk.

Jak pisze Dawid Hajok koncepcja ta nosi nazwę „Wielka płyta- wielka sztuka” i ma polegać na „wykorzystaniu wielkopłytowych fasad jako gigantycznych płócien”. „Ten projekt stworzy największą być może na świecie galerię sztuki współczesnej. Największą, bo będziemy ją mierzyli metrami kwadratowymi” – chwali się Mateusz Zmyślony z Eskadry. Nie do końca jednak wiadomo, na czym dokładnie polegać ma całe przedsięwzięcie. Problem jednak w tym, jak zauważa autor artykułu, że „pionierski rzekomo pomysł utworzenia największej na świecie galerii sztuki, gdzie blokowce służyłyby jako gigantyczne sztalugi, nie jest tak nowatorski, jak zapowiadają spece od marketingu”. Ozdobione artystycznymi malunkami i muralami bloki już istnieją w Krakowie. Jedną z takich inicjatyw jest odświeżona fasada bloku, który po modernizacji przypomina „słynne prace holenderskiego malarza Pieta Mondriana. Co ciekawe, jest to przykład rewitalizacji bloku, dzięki stworzonej w 1994 roku kolorowej elewacji, dodaje Hajok.(ał)

Źródło:

Gazeta Wyborcza Kraków, Artystyczna odnowa blokowisk, Dawid Hajok, 22.01.08, s.4
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin