.

 

Oświadczenie PSPR w sprawie spotkania z B. Kwiecień

dodano: 
01.02.2006
komentarzy: 
22

Na stronie internetowej PSPR pojawiło się oświadczenie Zarządu Stowarzyszenia dotyczące spotkania z Barbarą Kwiecień. Podpisani pod nim prezes, skarbnik i członkowie Zarządu oświadczają, że przebieg ostatniego spotkania PSPR nie odzwierciedla intencji, z jakimi przystąpiono do jego organizacji ani stosunku PSPR do agencji Edelman Polska.
Jak czytamy w oświadczeniu „Intencją PSPR było zaproszenie na dwa kolejne spotkania Stowarzyszenia reprezentantów obu stron konfliktu Migut Media SA – Edelman Polska”. Migut i Kwiecień mieli na nich zaprezentować swoje widzenie sprawy, skomentować publicznie stawiane sobie wzajemnie zarzuty i odpowiedzieć na pytania. W komunikacie zastrzeżono także, że stanowisko PSPR w sprawie konfliktu i działań firmy Edelman oraz pani Barbary Kwiecień jest jednoznaczne i nie zmieniło się.  Zgodnie z oświadczeniem „cel zaproszenia przedstawicieli agencji Edelman oraz rola pani Barbary Kwiecień w tym spotkaniu zostały wypaczone. Zarówno w wyniku przebiegu samego spotkania, jak i poprzez działania podejmowane w trakcie jego przygotowywania”.
Wiceprezes PSPR Sławomir Pawlak, odpowiedzialny za przygotowanie spotkania, wyda oficjalny komunikat w tej sprawie. Redakcji powiedział, że jego zdanie na temat branży jest negatywne. „Jestem zdegustowany. Nie rozumiem, dlaczego przedstawiciele branży rozmawiają ze sobą poprzez media, a nie chcą dyskutować o konflikcie z jego stronami. Wszyscy, którzy przyszli na spotkanie mieli szansę zadawać pytania Barbarze Kwiecień. Prawie nikt tego nie zrobił. Odnoszę wrażenie, że ci, którzy komentują spotkanie w ogóle się na nim nie pojawili.”
Jak powiedział Redakcji Sebastin Łuczak, członek zarządu PSPR oświadczenie nie ma nic wpspółnego z komentarzami, które pojawiły się na stronie wortalu po spotkaniu PSPR. „Zarząd PSPR wydał je w wyniku takiego, a nie innego przebiegu poniedziałkowego spotkania. Dlatego, że spotkanie to nie przebieglo w sposób, jaki ustalilismy i w efekcie przeinaczylo intencje PSPR.”

komentarzy:
22

Komentarze

(22)
Dodaj komentarz
03.02.2006
10:10:50
Ubawiony
(03.02.2006 10:10:50)
Buhahaha... Poczytalem sobie dyskusję tu, poczytałem do poprzedniego artykułu... Jak widzę osoby te same, tezy też... Jak w środek Atlantyku wyrżnie latający spodek, to też będzie wina B. Kwiecień i Edelmana... Dziecinada... A myslałem, że tu będzie o PSPR, konflikcie w Zarządzie etc.... Ale widocznie naiwny jestem... No i - ubawiony.
02.02.2006
12:40:23
...
(02.02.2006 12:40:23)
to po co to czytasz? idź gdzie indziej
02.02.2006
12:25:36
postronna
(02.02.2006 12:25:36)
powtarzacie w kolko to samo
02.02.2006
12:23:46
Zuza do Nowej
(02.02.2006 12:23:46)
niestety to może być racja. szkoda że PSPR promuje taki właśnie model "eksperta".
02.02.2006
12:19:57
Nowa
(02.02.2006 12:19:57)
Ja też nie byłam na tym spotkaniu. Szczerze mówiąc nigdy by mi nie przyszło do głowy, żeby uczestniczyć w imprezie, na której w charakterze eksperta miałaby wystąpić B. Kwiecień lub ktokolwiek z tej skompromitowanej ekipy. Nie byłam, bo wiem, że w ten sposób głosuje się automatycznie za uniewinnieniem takiej osoby, że w ten sposób pokazuje się, że sprawy etyki w zawodzie są na drugim planie, że budowanie swojej firmy w 100% w oparciu o zagrabione walory innej (ludzie i klienci) jest normą. Jak czytam informację o dużym zainteresowaniu tym spotkaniem to niebywale się dziwię, ale jak widzę dwulicowe oświadczenie pana Pawlaka, to zaczynam rozumieć, że mogło chodzić o zaprezentowanie ekspertów od wykradania ludzi i klientów z najlepszych agencji i boję się czy to nie ten wątek przypadkiem wzbudził tak liczną frekwencję. W tej bowiem materii B. Kwiecień z pewnością jest ekspertem i to na skalę międzynarodową.
02.02.2006
11:58:48
Zuza
(02.02.2006 11:58:48)
no dobrze, ale dlaczego ten "ekspert" mówi o rzeczach, które są każdej dobrej agencji świetnie znane i dostępne????? co w tym nowego???
02.02.2006
11:55:27
Pan Luczak sie myli
(02.02.2006 11:55:27)
tez tam bylem i pamietam, ze panie z Edelmana jasno powiedzialy ze prezentacja jest oparta na ogolno dostepnych badaniach z USA i z Europy, ze w Polsce takich badan nie maja, powiedzialy rowniez ze ta -prezentacja jest platforma do dyskusji - jak dobrze pamietasz dyskusja trwala prawie godzine wiec tak beznadziejnie nie bylo... i nie klam bo odpowiedz o klientow padla na pytanie z sali o klientow i byla poprzedzona stwierdzeniem Kwiecien, ze to spotkanie nie ma dotyczyc agencji, dlatego ani nie bylo slowa o ich narzedziach , ani o pracownikach, ani o polskich casa-ach,klientow tez nie wymionila,
02.02.2006
11:24:14
do Zuzy
(02.02.2006 11:24:14)
a moze bysmy tak najmilsza wpadli na dzien do Tomaszowa...
02.02.2006
11:03:30
Zuza
(02.02.2006 11:03:30)
do Team of the Year: jeśli to wszystko co masz do powiedzenia na ten temat, jakby nie było temat PR'owy to nie dziwię się, że pracujesz w Edelmanie. Tak właśnie oceniam poziom polskiego Edelmanaa Ty mnie tylko w tym utwierdzasz. dziękuję .i przesyłam buzi....
02.02.2006
10:33:02
proton
(02.02.2006 10:33:02)
Do poety, jak już wierszyk, to powinno być raczej „…w jednym kręcili się atomku”. Do Neutrino, hmm ciekawa propozycja. Ja też widzę na grupach kilka osób, z którymi chętnie bym porozmawiał jak Spin-ka, Zuza i Obserwator. Poczekajmy do następnej wpadki PSPR, to zorganizujemy gdzieś wtedy spotkanie wolnomularzy rynku :)
02.02.2006
8:31:14
poeta
(02.02.2006 8:31:14)
proton i neutron w jednym stali domku...
02.02.2006
0:27:11
Team Of The Year :)
(02.02.2006 0:27:11)
Buzi sobie dajcie chłopaki...buzi..cmoooook....
01.02.2006
21:06:40
neutrino
(01.02.2006 21:06:40)
Nie musze tutaj już pisać, że w pełni zgadzam się z protonem. Nie wiem jak to zrobić, żebyśmy mogli się osobiście poznać? Natomiast zachowanie PSPR zawsze śmierdziało w tej sprawie. Dzisiaj dowiadujemy sie o duzym rozdżwieku w zarządzie. Oceniam, że dobrze się stało, że nareszcie wiemy kto jest uczciwy, a kto bronił Kwietniowej i edelmanków. Szkodatylko, że prezes strasznie majaczył na spotkaniach i nie powiedział wyraźnie o tym wewnętrznym konflikcie wewnątrz zarządu PSPR.
01.02.2006
15:06:30
proton
(01.02.2006 15:06:30)
Czytamy: „Zarząd PSPR zwrócił się dziś do Wiceprezesa PSPR Sławomira Pawlaka, który był odpowiedzialny za przygotowanie spotkania, o wyjaśnienie w jaki sposób i z czyjej inicjatywy doszło do tych zmian i podjęcia nie uzgodnionych wcześniej działań. Po otrzymaniu wyjaśnień Zarząd PSPR podejmie decyzję co do dalszych kroków.” A co to za wykręt? Wiceprezes jest przecież częścią Zarządu, czyli Zarząd zwraca się do samego siebie o wyjaśnienie sprawy. To powinno być z marszu załatwione w Waszym gronie, a my powinniśmy tylko otrzymać ostateczne stanowisko. W ten sposób wypacza się sens problemu, gra na zwłokę i rozmydla odpowiedzialność, dokładnie tak jak robi się to w polityce, NIESTEY. Ot przykład na co stać stowarzyszenie branżowe, które mieni się strażnikiem etyki naszego zawodu. Ręce opadają.
01.02.2006
12:47:38
Dociekliwy
(01.02.2006 12:47:38)
Zwracam uwagę na słowa: "... Barbara Kwiecień odniesie sie również do..." co wskazuje jak najbardziej, że w pierwszej części to ONA miała dać prezentację "Artykuły...". Więc czego Pan Łuczak nie wiedział?
01.02.2006
12:43:36
Spin-ka
(01.02.2006 12:43:36)
A oto jak brzmiała informacja dotycząca spotkania: "Polskie Stowarzyszenie Public Relations zaprasza na pierwsze w tym roku spotkanie otwarte. Jego gościem będzie Barbara Kwiecień – Prezes Zarządu Edelman Polska. Spotkanie rozpocznie prezentacja: „Artykuły sponsorowane i konferencje prasowe czy trendsetterzy i blogosfera?”. Podczas tej części spotkania uczestnicy będą mogli oceniać, jakie perspektywy ma marketing szeptany, czy przyszłość zależy do personalizacji przekazów i na co liczy klient czytając blogi pracowników firmy. W drugiej części spotkania Barbara Kwiecień odniesie się również do okoliczności wejścia Edelmana na polski rynek i odpowie na pytania uczestników. Spotkanie odbędzie się w poniedziałek, 30..." Więc chyba wszystko przebiegało zgodnie z planem. Poza reakcją środowiska. I jak najbardziej słusznym oburzeniem!
01.02.2006
12:28:52
Olka
(01.02.2006 12:28:52)
do "byłem tam" - czytam wywiady z B.Kwiecień nie dlatego, że ma coś do powiedzenia tylko niedowierzaniem, kto piastuje takie stanowisko. na sali byłam - nie dlatego, że chcę rozmawiać z B.Kwiecień - jest dla mnie ostatnią osoba, z którą chciałabym rozmawiać o czymkolwiek, a o PR nawet nie wspominając. temat spotrkania miał być inny. byłam. wyszłam. jestem zażenowana.
01.02.2006
12:25:17
Zuza
(01.02.2006 12:25:17)
przyszli także dlatego że inny miał być przebieg i temat tego spotkania. przyszli ufając profesjonalizmowi PSPR a z wiary w profesjonalizm B.Kwiecień. osobiście czuję się oszukana taką maskaradą! Spin-ka - popieram.
01.02.2006
12:09:47
...
(01.02.2006 12:09:47)
Przyszli z ciekawości, a nie szacunku.
01.02.2006
12:03:08
bylem tam
(01.02.2006 12:03:08)
na spotkaniu byla pelna sala, a ludzie stali nawet na korytarzu, byla merytoryczna dyskusja o trendach i o tym co sie dzieje na swiecie, ludzie zadawali pytania o konflikt Migut Edelman, nie bylo agresji ani chamstwa, od miesiaca bylo wiadomo jaki bedzie program spotkania i kto bedzie gosciem - czy zarzad PSPR zyje w kosmosie? Gdyby branza nie chciala rozmawiac z Edelmanem to by tyle ludzi nie przyszlo...
01.02.2006
12:02:50
Spin-ka
(01.02.2006 12:02:50)
Nie byłam na spotkaniu, bo kiedy dowiedziałam sie, że będzie na nim Pani Kwiecień wystepująca jako ekspert od PR i dająca wykład , a dopiero w następnej kolejności będzie omawiana sprawa Edelmangate, stwierdziłam, że to jakaś piarowa szopka! Co innego, gdyby Pani Kwiecień była zaproszona TYLKO jako druga strona konfliktu. Zwłaszcza, że miesiąc wcześniej PSPR poświęcił spotkanie właśnie tej sprawie, ale był na nim tylko Migut, aby więc zachować bezstronność PSPR powinno oddać głos także drugiej stronie. Ale nie jako ekspertowi! Chyba, że od tego jak najlepiej popsuć wizerunek firmy. Z całym szacunkiem dla Pana Pawlaka- mniej PR kanapkowego (tego od szyneczki, ale i posiedzenia), a więcej jasnych, prosty i jednoznaczynych komunikatów. Wówczas nie będzie trzeba bronić się przed wypaczeniami być może i dobrych intencji PSPR. Pzdr
01.02.2006
11:16:26
Olka do S.Pawlaka
(01.02.2006 11:16:26)
a może w takim razie czas wysnuć wnioski, że branża nie chce rozmawiać z Edelmanem a przede wszystkim B.Kwiecień.nie rozumiem ska to zdegustowanie? chyba własnym zachowaniem i podejściem. branża PR ma wyrobioną opinię na temat konfliktu i nie sądzę, że ma ochotę z kimś takim jak B.Kwiecień rozmawiać - ta osobą nie jest dla branży partnerem.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin