Otwarte Klatki zachęcają do rezygnacji z zakupu jaj „trójek”

dodano: 
10.01.2022
komentarzy: 
0

Na początku stycznia 2022 roku w różnych miejscach w Polsce pojawiły się billboardy zachęcające do rezygnacji z kupowania jaj pochodzących z chowu klatkowego w 2022 roku. Akcja jest częścią kampanii „Jak One To Znoszą?” prowadzonej przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki.

Billboardy umieszczono w 22 miejscowościach w Polsce, m.in. w Zakopanem, Piekarach Śląskich, Rawiczu, Łomży czy Tarnowskich Górach. Aktywiści ze stowarzyszenia podkreślają, że „nowy rok to idealny czas na wprowadzenie lepszych dla zwierząt nawyków zakupowych”. Duże sieci handlowe, takie jak Netto, Kaufland czy Biedronka, nie będą już sprzedawać jajek oznaczonych cyfrą „3” w 2022 roku. Na podjęcie podobnej decyzji zdecydowało się również Makro.

„Jaja z chowu ściółkowego (oznaczone cyfrą »2«) są nieznacznie droższe od tych klatkowych, a zmiana warunków życia kur jest bardzo znacząca. Ptaki mają możliwość poruszania się, a większa przestrzeń zapewnia im warunki do realizacji wielu ważnych dla nich zachowań. Jeszcze lepszymi alternatywami dla kur są chów ekologiczny i wolny wybieg” – czytamy w komunikacie.

Blisko 80 proc. Polaków oczekuje informacji na opakowaniach jaj o systemie hodowli kur – wynika z badania przeprowadzonego przez Biostat w maju 2021 roku. Co więcej, 82 proc. ankietowanych jest zdania, że chów klatkowy kur niosek nie zapewnia zwierzętom odpowiednich warunków do życia. (as)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin