Parkuj z głową

dodano: 
22.03.2005
komentarzy: 
2

Agencja Rowland wspólnie ze Stowarzyszeniem Przyjaciół Intergracji przypomina o problemie zajmowania przez sprawnych kierowców miejsc parkingowych przeznaczonych dla niepełnosprawnych. Celem prowadzonej już po raz drugi Kampanii Parkingowej „Czy naprawdę chciałbyś być na naszym miejscu?” jest zwiększanie kultury pełnosprawnych kierowców oraz uświadomienie im, że tzw. koperty są przeznaczone wyłącznie dla osób niepełnosprawnych, a bezmyślne ich zajmowanie bardzo utrudnia tym osobom życie. Tegoroczna kampania jest kontynuacją działań podjętych przez Stowarzyszenie w ubiegłym roku. W ramach Kampanii Parkingowej 2004 przeprowadzono, między innymi, szkolenia dla kurierów, którzy często zajmują „koperty tylko na minutkę”, a wraz ze strażą Miejską i Zarządem Dróg Miejskich zorganizowano specjalne patrole. Przygotowano także spoty reklamowe promujące akcję oraz rozdano ponad 150 000 ulotek informacyjnych w całej Polsce. W akcję włączyło się też ponad 50 miast. „Pełnosprawni kierowcy często nie respektują potrzeb swoich niepełnosprawnych kolegów. Ich brak wyobraźni sprawia, że traktują „koperty” jako rzadko używane i uważają, że zajmowanie takiego miejsca „na chwilę” nikomu nie szkodzi. Takie myślenie jest błędne. Szczególnie w tym przedświątecznym okresie powinniśmy pamiętać o tych drobnych, ale bardzo ważnych zasadach, by nie utrudniać innym życia” – mówi Piotr Pawłowski, prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji. Więcej informacji o „Kampanii Parkingowej” można znaleźć na stronie www.niepelnosprawni.info.

komentarzy:
2

Komentarze

(2)
Dodaj komentarz
22.03.2005
12:51:53
kierowca-bis
(22.03.2005 12:51:53)
popieram - świetny pomysł!! zresztą już sprawdzony przez niektóre drogówki: panie otrzymywały kwiatki od policjantów, zdaje się, że były jakieś ostrzeżenia i ulotki zamiast mandatów. czyli można, jak się tylko chce!
22.03.2005
12:48:47
Kierowca
(22.03.2005 12:48:47)
Cieszy mnie to, że PR nie służy jedynie zwiększaniu popularności komercyjnych gigantów, ale zwraca naszą uwagę na społeczne problemy, do jakich z pewnością zalicza się brak kultury i odpowiedzialności niektórych kierowców. Ciekawa sprawa, tylko wątpliwe jest, czy samo informowanie o tego typu bezczelności pomoże. Najlepiej byłoby, gdyby działania PR wparte były przez współpracę z np. policją lub strażą miejską. Informacja o akcji mogłaby dzięki temu docierać bezpośrednio do tych, którym zdarza się zaparkować na miejscu przeznaczonym wyłącznie dla niepełnosprawnych. Wraz z mandatem mogliby na pocieszenie otrzymywać jakieś dodatkowe materiały, ulotki itp., które być może wpłynęłyby na nich pozytywnie. Taka ulotka mogłaby zawierać informację o kampanii i np. 7 przykazań dla kierowców. Oby poskutkowało!
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin