Parkuj z głową
Agencja Rowland wspólnie ze Stowarzyszeniem Przyjaciół Intergracji przypomina o problemie zajmowania przez sprawnych kierowców miejsc parkingowych przeznaczonych dla niepełnosprawnych. Celem prowadzonej już po raz drugi Kampanii Parkingowej „Czy naprawdę chciałbyś być na naszym miejscu?” jest zwiększanie kultury pełnosprawnych kierowców oraz uświadomienie im, że tzw. koperty są przeznaczone wyłącznie dla osób niepełnosprawnych, a bezmyślne ich zajmowanie bardzo utrudnia tym osobom życie. Tegoroczna kampania jest kontynuacją działań podjętych przez Stowarzyszenie w ubiegłym roku. W ramach Kampanii Parkingowej 2004 przeprowadzono, między innymi, szkolenia dla kurierów, którzy często zajmują „koperty tylko na minutkę”, a wraz ze strażą Miejską i Zarządem Dróg Miejskich zorganizowano specjalne patrole. Przygotowano także spoty reklamowe promujące akcję oraz rozdano ponad 150 000 ulotek informacyjnych w całej Polsce. W akcję włączyło się też ponad 50 miast. „Pełnosprawni kierowcy często nie respektują potrzeb swoich niepełnosprawnych kolegów. Ich brak wyobraźni sprawia, że traktują „koperty” jako rzadko używane i uważają, że zajmowanie takiego miejsca „na chwilę” nikomu nie szkodzi. Takie myślenie jest błędne. Szczególnie w tym przedświątecznym okresie powinniśmy pamiętać o tych drobnych, ale bardzo ważnych zasadach, by nie utrudniać innym życia” – mówi Piotr Pawłowski, prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji. Więcej informacji o „Kampanii Parkingowej” można znaleźć na stronie www.niepelnosprawni.info.