Paweł Trochimiuk: branża PR niezmiernie wyczulona na etykę i standardy pracy
„Branża, ze względu na specyfikę i odpowiedzialność, jest niezmiernie wyczulona na etykę i standardy pracy” – mówi w wywiadzie dla Gazety Finansowej prezes zarządu ZFPR Paweł Trochimiuk i podkreśla niezwykle istotną rolę Rady Etyki Public Relations w „piętnowaniu” działań nieetycznych.
Zdaniem Trochimiuka, nieetycznych praktyk w branży najczęściej oczekują sami klienci dopiero rozpoczynający działania PR, którzy podpatrują takie zachowania np. wśród polityków. Grono specjalistów ds. PR jest jednak wyczulone na kwestię etyki. „Zdarzają się wyjątki, ale za pomocą Rady Etyki Public Relations opiniujemy i piętnujemy takie zachowanie. Dzięki temu cały czas podnosimy standardy naszych usług” – twierdzi z przekonaniem Trochimiuk na łamach Gazety Finansowej. Kondycję branży na początku 2011 r. ocenia „zdecydowanie dobrze”, powołując się na sukcesy polskich firm w prestiżowych konkursach, m.in. Złotych Spinaczach.
Trochimiuk podkreśla również rolę ZFPR w relacjach między klientami a agencjami. „Coraz więcej firm zgłasza się do Związku Firm Public Relations z prośbą o rekomendację. Co też czynimy, zapraszając i nadzorując proces przetargu” – wyjaśnia gazecie. Jak twierdzi prezes ZFPR, klienci są coraz bardziej świadomi, że PR to nie tylko narzędzie do sprzedaży, w związku z czym oczekują przemyślanych strategii działań. (iw)