Personal Branding - czyli nie stój w kącie, bo nikt Cię tam nie będzie szukał! cz. I
Personal branding jest stosunkowo nowym pojęciem na mapie polskiego marketingu.
Czym jest więc budowanie własnej, osobistej marki?
W największym uproszczeniu są to wszystkie, świadome działania, których celem jest promowanie danej osoby. W zależności od potrzeb, akcenty w personal brandingu możemy stawiać m.in. na:
- doświadczenie zawodowe
- kompetencje i umiejętności
- pasje i zainteresowania
i… wygląd.
Ten ostatni element wydaje się najbardziej dyskusyjny i/lub kontrowersyjny, ale czy pamiętacie historię Natalii Siwiec okrzykniętej Miss Stadionu Narodowego?
Chyba nie ma osoby, która wierzyłaby w przypadkowość zdjęć, które wywołały burzę w polskim show-biznesie i utorowały jej drogę na okładki tabloidów.
Źródło: internet
Co jednak mamy zrobić, gdy zależy nam na budowaniu wizerunku w inny sposób niż p. Natalia?
Rada jest i prosta i trudna jednocześnie. Wejdź w media społecznościowe.
Dlaczego?
Czy wiesz, że obecnie ok. 90 proc. pracodawców sprawdza, co Google mówi o danym kandydacie? W tej wyszukiwarce sprawdzane jest m.in. kim jesteś, co robisz, czym się interesujesz i jak wyglądasz.
Gdzie wobec tego powinieneś być aby Google cię zobaczył?
W Polsce dobrze jest mieć profile na:
- Facebook– niekwestionowanym królem social media, posiadającym blisko 15 mln. użytkowników;
- LinkedIn – największym serwisie biznesowym, wykorzystywanym zarówno do rekrutacji, jak i nawiązywania szerokich kontaktów biznesowych;
- Google Plus – platformie, która swoje pierwsze 5 minut w Polsce wydaje się, że przespała, ale moim zdaniem nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa. Ważne! Google naturalnie daje preferencje na swoich platformach, wynikach wyszukiwania
- Twitterze – który obecnie przeżywa olbrzymią dynamikę wzrostu. Wykorzystywany jest przede wszystkim przez media (Tvn24, Gazeta Wyborcza) czy polityków (Radosław Sikorski Janusz Palikot).
Gdzie jeszcze powinieneś być, aby dobrze pozycjonować się w wyszukiwarkach?
Warto pomyśleć o założeniu własnej strony internetowej i/lub bloga. Te dwa narzędzia pozwolą ci na szersze zaprezentowanie siebie w różnych obszarach twojej aktywności. Jeśli zadbasz o regularne wpisy, treści, które przygotujesz będą widoczne wielu miejscach w internecie.
A jak zaprezentować się na blogu przeczytacie w II części tekstu - już jutro!
Jak budować własny wizerunek w mediach społecznościowych? Jakie korzyści można uzyskać dzięki serwisom społecznościowym, a co można stracić? Co może, a czego nie może pracodawca w sieci? I wiele innych kwestii poruszę w trakcie szkolenia „Dobra marka to ja! Personal branding w erze mediów społecznościowych”, już 16.10. w Warszawie!
Każdy z uczestników weźmie udział w profesjonalnej sesji fotograficznej, realizowanej przez zawodowego fotografa, specjalizującego się w sesjach biznesowych.
Szczegółowy program szkolenia.
Zapisz się już dziś!
Zapraszam
Monika Walczak