Personal Branding, czyli nie stój w kącie, bo nikt Cię tam nie będzie szukał! cz. II

dodano: 
11.10.2013
komentarzy: 
0

Wczoraj pisałam o aktywności w mediach społecznościowych. A dziś o tym, co jest najważniejsze przy prowadzeniu blogu. Wiele na ten temat możesz przeczytać w sieci. Moim zdaniem jednak najlepiej, najtreściwiej i najprecyzyjniej podaje to Mediapolis na swoim blogu.

Oto najważniejsze fakty:

1. Streszczaj się. Tekst internetowy powinien być zwięzły. Lepsze są teksty krótsze niż długie. Warto oszczędnie używać przymiotników i wszelkiego typu słów-ozdobników. Lepsze są zdania pojedyncze od zdań złożonych.

2. Dziel tekst. Akapity, o których stosowaniu niektórzy autorzy tekstów zapominają, w internecie są absolutnie niezbędne. Ułatwiają bowiem czytanie i nawigowanie po tekście. W internecie powinny być one krótsze niż w tekście drukowanym (dwa-trzy zdania na akapit).

3. Operuj konkretem. Niewiele jest osób, które w necie szukają poezji. Służy on raczej wyszukiwaniu konkretnych informacji. Im bardziej rzeczowy tekst, tym lepiej będzie oceniony przez użytkowników (i przez Google’a!).

4. Wymyśl właściwy tytuł. Najwyżej cenione w mediach drukowanych tytuły typu „gra słów” lub tworzące skojarzenia z kulturą (tytułami książek czy filmów) w internecie się nie sprawdzają. Tytuł powinien jak najlepiej oddawać to, co znajdzie się w tekście. I wcale nie musi być krótki (Google najlepiej „czyta” tytuły do 60 znaków).

5. Używaj odpowiednich czcionek i pogrubień . Czcionka times new roman, tak często spotykana w prasie drukowanej – bo do niej znakomita – wcale nie ułatwia czytania w necie. Lepiej tu stosować tak zwane czcionki bezszeryfowe. No i nie bać się boldowania! Pogrubienia w tekście ściągają uwagę internauty.

6. Rób wyliczanki. Wszędzie, gdzie trzeba coś wyliczyć, używaj listy numerowanej (jeśli np. podajesz kolejne kroki do wykonania albo coś w kolejności od najważniejszej do najmniej ważnej rzeczy) lub nienumerowanej (w pozostałych przypadkach).

7. Wstawiaj linki. Nie zapominaj o tym, co od początku odróżnia internet od papieru: internet jest hipertekstowy. Tak więc linki to jego immanentna część. Warto ułatwiać swoim czytelnikom zdobycie większej ilości informacji, odsyłając ich w konkretne miejsca w sieci.

8. Nie zapomnij o zdjęciach i video. Oprócz tego, że uatrakcyjniają tekst, są świetnie pozycjonowane przez Google (szczególnie kontent video – w sieci jest go po prostu znacznie mniej niż tekstu).

9. Zawsze pamiętaj, dla kogo piszesz. Stawiaj czytelnika oraz jego potrzeby i zainteresowania na pierwszym miejscu.

Więcej o aktywności w sieci, która wpływa na nasz wizerunek opowiem w trakcie szkolenia „Dobra marka to ja! Personal branding w erze mediów społecznościowych”, już 16.10. w Warszawie!

Każdy z uczestników weźmie udział w profesjonalnej sesji fotograficznej, realizowanej przez zawodowego fotografa, specjalizującego się w sesjach biznesowych.

Szczegółowy program szkolenia.

Zapisz się już dziś!

Zapraszam
Monika Walczak

     

    komentarzy:
    0
    Graficzne pułapki CAPTCHA
    Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
    X

    Zamów newsletter

     

    Akceptuję regulamin