PKPP Lewiatan i Deloitte udostępniają bezpłatne narzędzie do mapowania interesariuszy

dodano: 
11.12.2012
komentarzy: 
0

Chcesz zdefiniować kręgi swoich interesariuszy, na które wpływa twoja działalność i które mają wpływ na efekty firmy? PKPP Lewiatan i Deloitte udostępniły właśnie narzędzie on-line, które pozwala określić nie tylko ich listę, ale także hierarchię i zakres relacji, oraz zaplanować wstępną strategię współpracy.

Każdy przedsiębiorca wchodzi w liczne relacje społeczne: z pracownikami, klientami, dostawcami, władzami, społecznością lokalną itd. Wszyscy oni mają wobec niego oczekiwania, a zasoby firmy są zawsze za małe, by je wszystkie spełnić. Komu poświęcić najwięcej uwagi – to codzienny problem wszystkich właścicieli i menedżerów. W jego rozwiązaniu ma pomóc bezpłatne i uniwersalne (dla przedstawicieli wszystkich branż) narzędzie do mapowania interesariuszy, opracowane przez PKPP Lewiatan i firmę doradczą Deloitte. Można je znaleźć na stronie www.odpowiedzialnafirma.pl „Z rozmów z menedżerami wynika, że mają potrzebę działalności zgodnej z zasadami odpowiedzialnego biznesu, ale nie są w stanie zidentyfikować kluczowych dla swojej organizacji interesariuszy, a tym bardziej prowadzić z nimi odpowiedzialnego dialogu. My im w tym pomagamy” – wyjaśnia Jacek Kuchenbeker, starszy menedżer w dziale zarządzania ryzykiem, lider zespołu świadczącego usługi z zakresu odpowiedzialnego biznesu w Deloitte.

Jak to działa? Przedsiębiorca po zarejestrowaniu się odpowiada na pytania zawarte w elektronicznej ankiecie. Po przejściu całego formularza otrzymuje kompletny raport - mapę swoich interesariuszy. „Wszystkie firmy w Polsce muszą zrozumieć, że na dłuższą metę nie mogą się rozwijać bez partnerstwa z pracownikami, bez lojalnych klientów i dostawców, bez akceptacji otoczenia społecznego. Nasza mapa służy do ustalenia, ile z zasobów przedsiębiorstwa należy poświęcić każdej z tych grup, kiedy wiadomo, że oczekiwań jest więcej niż możliwości. Takie mapowanie powinno być także punktem wyjścia do wdrożenia strategii odpowiedzialnego biznesu” – tłumaczy z kolei Zbigniew Gajewski, zastępca dyrektora generalnego PKPP Lewiatan.

Projekt jest finansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. W jego ramach trwa również wdrożenie strategii odpowiedzialnego biznesu w 10 przedsiębiorstwach zróżnicowanych branżowo i regionalnie. (es)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin