Płatki Cheerios bez pszczółki

dodano: 
15.03.2016
komentarzy: 
0

Maskotka marki zniknęła z opakowań miodowo-orzechowych płatków Cheerios. Dlaczego? Firma chce zwrócić uwagę na spadek populacji pszczół – podaje adweek.com.

Jak czytamy, Cheerios w Kanadzie jest zobowiązane do pomocy w znalezieniu rozwiązania problemu - niestabilnej populacji pszczół. Dlatego firma zdecydowała się rozpocząć zintegrowaną kampanię poruszającą tę kwestię i m.in. usunąć wizerunek pszczoły z opakowań na pewien czas.

„To pierwszy raz w historii marki, kiedy usuwamy pszczołę z opakowań” – podkreśla Emma Eriksson, dyrektor marketingu w General Mills (właściciel marki Cheerios) w Kanadzie. „Jedna trzecia pokarmów, niezbędnych nam do przetrwania, jest wynikiem pracy pszczół – naturalnego zapylania” – dodaje.  Usunięcie maskotki z opakowań ma nakłonić Kanadyjczyków do  pomocy w posadzeniu 35 milionów kwiatów (jednego przez każdą osobę w Kanadzie) - czytamy dalej.

Autorem kampanii jest agencja innowacyjnego marketingu i komunikacji z Kanady – Cossette. W ramach akcji zaplanowano nowy spot telewizyjny oraz wideo online.

Ponadto, m.in. uruchomiono mikrostronę i podjęto działania PR. Konsumenci będą mogli również spróbowac produktu - informuje źródło. Jak podaje adweek.com, Cheerios rozdaje darmowe paczki z nasionami kwiatów oraz zachęca odbiorców do odwiedzenia witryny BringBackTheBees.ca i poproszenia o pakiet za pośrednictwem maila. Co więcej, podczas Canada Blooms festival marka rozda uczestnikom 50 tys. takich paczek.

Peter Ignazi, dyrektor kreatywny Cossette zaznacza, że marki powinny wykraczać poza tradycyjne komunikaty, takie jak korzyści produktu, by sprostać temu, co jest dla konsumentów naprawdę ważne. 

Kampania BringBackTheBees potrwa do lipca b.r.

(ak)

Źródło:

Adweek.com, Honey Nut Cheerios Mascot Goes Missing as Brand Addresses Declining Bee Populations, Tim Nudd, 14.03.2016
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin