Pleban i Piotrowski o pierwszym miejscu w rankingu
Według klienckiego rankingu, opublikowanego przez magazyn Home&Market Multi Communications jest najlepszą agencją 2008 roku. Mariusz Pleban, dyrektor zarządzający i Mikołaj Piotrowski, account director w Multi, mówią redakcji PRoto o tym, jak agencja znalazła się na szczycie zestawienia.
Redakcja: W tamtym roku Multi Communications zajęło w klienckim rankingu magazynu Home&Market 14 miejsce. W tym roku Państwa firma była pierwsza. Zajęli Państwo również pierwsze miejsce w rankingu Businessman.pl pod względem przychodów. Co składa się na sukces agencji? Czy wprowadzili Państwo nowe strategie zarządzania? Co zmieniło się przez ostatnie 12 miesięcy w agencji?
Kluczem sukcesu Multi Communications jest konsekwencja w realizacji najważniejszych założeń naszej strategii – efekty widać nie tylko w rankingach. Dla nas najważniejszy jest dynamiczny rozwój biznesu: pozyskiwanie nowych kontraktów oraz rozwój tych istniejących.
Z drugiej strony mamy do czynienia ze stały progresem w modelu zarządzania w Multi Communications. Każda dobra strategia, oprócz tego, iż opiera się na pewnych kluczowych założeniach, wymaga także stałej aktualizacji. Nieustannie obserwujemy procesy zachodzące wewnątrz agencji na poziomie zarządzania i dokonujemy – jeśli jest taka potrzeba – odpowiednich modyfikacji. W ostatnich kilkunastu miesiącach wprowadziliśmy szereg procedur na poziomie obsługi klientów, które – oprócz zwiększenia efektywności działań– mają również ułatwić kontrolę jakości relacji pomiędzy zespołami, a podmiotami, które obsługują. Agencja od zawsze inwestowała w najlepszych ludzi, którzy dzięki swym doświadczeniom mogli wzbogacać naszą organizację o nowe standardy, jednocześnie korzystając z tych wypracowanych wewnątrz Multi Communications. Uruchomiliśmy również rozbudowany projekt szkoleniowy Multi Szkoła PR. W jego ramach managerowie wymieniają się wiedzą i doświadczeniami, prowadzą zajęcia z wybranych zagadnień PR – wszystko w oparciu o najważniejsze trendy w naszej branży.
Red: Od początku istnienia współpracowali Państwo z firmami z wielu branż. Którą z nich najlepiej Państwo znają i z którą pracuje się najlepiej?
Na koniec jeszcze jedna rzecz, my bardzo lubimy to, co robimy. Więc entuzjazm i zaangażowanie naszych managerów w PR i w budowanie wartościowych relacji z klientami jest czymś naturalnym.
Red: Ranking składa się z kilkunastu podkategorii, w żadnej z nich Multi Communications nie zajęła pierwszego miejsca, czy uważa Pan, że któraś z nich np. kultura obsługi, wymaga szczególnej poprawy?
Stale pracujemy nad ulepszeniem każdego aspektu naszej pracy. Ranking Home&Market będzie dla nas kolejnym ważnym źródłem wiedzy o wyzwaniach na następny rok. Ten ranking oraz inne tego rodzaju narzędzia uzupełnią z pewnością nasz wewnętrzny system oceny zespołów, managerów i kadry zarządzającej. Ważne jest to, iż w oczach klientów całość relacji między nimi a Multi Communications oraz jakość naszych działań zasługuje na najwyższą ocenę.
Rozmawiała Monika Krajewska
O komentarz PRoto poprosiło także Katarzynę Przewuską oraz Barbarę Czerniawską, których firmy znalazły się w pierwszej trójce rankingu.