Polacy nie ufają mediom? Wyniki badania „Trust in media”

dodano: 
11.07.2019
komentarzy: 
0

Polacy zdecydowanie bardziej ufają swoim znajomym niż mediom – podaje press.pl. Czytamy, że 65 proc. Polaków nie ufa informacjom zamieszczanym w gazetach, a 67 proc. nie wierzy w wiadomości przedstawiane w telewizji i radiu. Źródło podaje, że Polacy nie wierzą także informacjom zamieszczanym w internecie – brak zaufania do tego medium wykazało 62 proc. ankietowanych.

Czytamy również że, Polacy zdecydowanie bardziej wierzą znajomym (62 proc.) niż wiadomościom w sieci (18 proc.), a 56 proc. ankietowanych wskazało, że w internecie może znaleźć wartościowe informacje (w przypadku prasy było to 45 proc., a radio i telewizja zdobyły 47 proc.).

Ipsos poruszył także temat fake newsów. 47 proc. Polaków dostrzega nieprawdziwe informacje w prasie, a 56 proc. zauważa ich obecność w internecie – wskazuje źródło. Okazało się również, że jedynie co trzeci mieszkaniec Polski uważa, że media, publikując wiadomości, mają dobre intencje.

Jak czytamy, w raporcie zaznaczono, że w większości badanych krajów spadł ogólny poziom zaufania do mediów. Najbardziej widać to w Turcji oraz w krajach Europy Wschodniej.

Badanie „Trust in media” przeprowadzone zostało w okresie od 25 stycznia do 8 lutego w 2019 roku. Udział wzięło w nim 27 krajów, których mieszkańcy odpowiadali poprzez ankietę internetową. Łącznie przebadano 19541 osób w przedziale wiekowym 16-74 lata. (ak)

Źródło:

press.pl, Polacy nie ufają mediom i nie wierzą w ich dobre intencje, Paweł Dembowski, 10.07.2019
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin