Polacy w mediach społecznościowych najczęściej oglądają wideo i podglądają znajomych

dodano: 
02.10.2017
komentarzy: 
0

Znamy już wyniki dziewiątej edycji badania Wave, które dotyczy mediów społecznościowych i nowych technologii. Z raportu przygotowanego przez Universal McCann dowiadujemy się między innymi, jak z social mediów korzystają polscy internauci. Okazuje się, że 40,5 proc. badanych z Polski przyznaje, że odczuwa stres, kiedy nie ma dostępu do internetu. Jak podkreślają twórcy raportu, dotyczy to zarówno trzydziestolatków, jak i osób w wieku 16-24 lata.

Jeśli już jednak polscy internauci mają dostęp do sieci i mediów społecznościowych, to wówczas najczęściej zajmują się oglądaniem materiałów wideo (51,3 proc.) lub przeglądaniem profili swoich znajomych (46,9 proc.).

42 proc. badanych z Polski przyznaje, że media społecznościowe są nieodłączną częścią ich życia społecznego. W przypadku użytkowników w wieku 25-34 wskaźnik ten wynosi prawie 50 proc., a u osób należących do grupy wiekowej 16-24 – przekracza 50 proc.

Wśród polskich internautów najpopularniejszą platformą pozostaje Facebook. Choć globalnie serwis Zuckerberga traci użytkowników, to w Polsce jego popularność jest znacznie wyższa i wynosi o 14 punktów procentowych więcej niż w skali całego świata. Drugim medium społecznościowym, z którego chętnie korzystają Polacy, jest YouTube (37,3 proc.).

Twórcy raportu przyjrzeli się również temu, czy internauci z całego świata, którzy korzystają z mediów społecznościowych, są skłonni do dołączania do społeczności skupionych wokół marek. Z badania dowiadujemy się, że ponad jedna trzecia respondentów (36,3 proc.) przynajmniej raz się na to zdecydowała. Badani, zapytani o to, dlaczego chcieliby wejść w interakcje z marką przyznali, że zrobiliby to między innymi po to, aby uzyskać pomoc lub radę (40,6 proc.) czy zapoznać się z najnowszymi informacjami na temat produktów (39 proc.).

Internautów zapytano także o to, jakimi treściami byliby najbardziej skłonni dzielić się z innymi. W tym przypadku najwięcej osób – 31,3 proc. respondentów – przyznało, że materiałami rozrywkowymi czy zabawnymi. Na drugim miejscu (26,7 proc.) znalazły się natomiast treści użyteczne i te dotyczące informacji, których nie znają inne osoby.

Pełny raport można pobrać na stronie.

Badanie Wave przeprowadzane jest na reprezentatywnej próbie respondentów w wieku od 16 do 54 lat, będących aktywnymi użytkownikami internetu (korzystają z niego codziennie lub prawie codziennie). W tegorocznej edycji przebadano 52 326 respondentów z 78 krajów świata, co przekłada się na reprezentatywną grupę 1,5 mld aktywnych użytkowników internetu w wieku 16-54. (pp)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin