Półrocze bossów

dodano: 
11.08.2005
komentarzy: 
0

Instytut Montorowania Mediów podsumował projekt „Bossowie polskiej gospodarki w mediach”. Z badania wynika, że w I półroczu 2005 roku media publikowały informacje o szefach największych firm w Polsce ponad 3000 razy. Jednak tylko 39% tych publikacji ściśle dotyczyło działalności przedsiębiorstw, podczas gdy 8% było poświęconych kontrowersjom, strajkom i protestom pracowniczym.
Najwięcej materiałów w jednym miesiącu uzyskał Piotr Nurowski, prezes Elektrimu, który był wzmiankowany w lutym 118 razy. Igor Chalupec uzyskał najwyższy wynik w kategorii „najwięcej pozytywnych publikacji” – 14 przekazów w maju, a także w kategorii „najwyższy wskaźnik oceny i ekwiwalentu” – 1284,57 tys. zł w styczniu. Najsłabsze wyniki należą do: Wiktora Błądka – najwięcej negatywnych publikacji (20 w kwietniu), Pedro Silvy - najniższy wskaźnik oceny (-7 w lutym) oraz Janusza Dawidziuka – najniższy wskaźnik oceny i ekwiwalentu (-346,53 tys. zł w maju). Badanie to przyniosło wiele interesujących informacji na temat sposobu przedstawiania szefów firm przez media. Okazało się, że tylko 39% przekazów o bossach ściśle dotyczy działalności przedsiębiorstw. Aż 8% materiałów było poświęconych różnego rodzaju kontrowersjom, strajkom i protestom pracowniczym. Większość publikacji miała neutralny wydźwięk – 85%. Najwięcej cytatów i wzmianek o dyrektorach i prezesach firm analizowanych w raporcie pochodziło z dziennika Puls Biznesu – 393. Najczęściej informacje o bossach publikowały dzienniki o profilu informacyjnym. Raport „Bossowie polskiej gospodarki w mediach” przedstawia liczbę przekazów poświęconych poszczególnym szefom największych 50 firm w Polsce według listy Rzeczpospolitej. Pełne zestawienie znajduje się wraz na stronie www.instytut.com.pl/raporty.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin