Polska marka w Chinach: najlepiej radzi sobie branża spożywcza, ale jest apetyt na więcej

dodano: 
03.03.2015
komentarzy: 
0

Polskie firmy mają duże szanse, by powalczyć o 1,3 mld konsumentów w Chinach.  Ma im w tym pomóc program rządowy i miękkie wsparcie PAIiIZ – czytamy w Pulsie Biznesu.

Największy potencjał rozwoju na rynku chińskim ma polska branża spożywcza. Firmy z tego sektora mogą liczyć na pomoc Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, która w zeszłym roku wsparła już m.in. Mlekovitę. Jak zaznacza jej prezes, Dariusz Sapiński, sprzedaż w Chinach zaskoczyła, ale to dopiero początek drogi. „Popyt na masło czy sery wciąż jest niski, bo Chińczycy dopiero nabierają europejskich nawyków żywieniowych” – dodaje. Według danych GUS, na które powołuje się Puls Biznesu, „ w ciągu trzech kwar­tałów 2014 r. był on wart 155 min zł wobec 118 min zł w całym 2013 r. i 40 min zł w 2012 r. - wynika z danych. Chińczycy darzą du­żym zaufaniem żywność produkowaną na te­renie Unii Europejskiej”. Częścią rządowej strategii podboju rynku jest indywidualna pomoc agencji inwestycji. „Po wizycie pod koniec 2011 r. prezyden­ta Bronisława Komorowskiego w Chinach w 2012 r. ruszył program GoChina - rządowe agencje zachęcają przedsiębiorców do współ­pracy z Państwem Środka” – czytamy dalej. (mw)

Źródło:

Puls Biznesu, Agencja pomaga spożywczym wybrańcom, Małgorzata Grzegorczyk, Michalina Szczepańska, 02.03.2015
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin