.

 

Polska wschodzącą gwiazdą?

dodano: 
13.11.2007
komentarzy: 
0

Jak wynika z badania Country Brand Index 2007, Polska wchodzi do elity krajów, które mogą się poszczycić najlepszą marką. Analizę przeprowadziła międzynarodowa firma konsultingowa FutureBrand, wyspecjalizowana w rozwoju marek, i agencja Weber Shandwick. Wśród 54 notowanych krajów świata Polska znalazła się na 8. miejscu w kategorii „Wschodząca gwiazda”. Najlepszą markę na świecie zachowała Australia, a za nią znalazły się Stany Zjednoczone i Wielka Brytania.

Spośród krajów naszego regionu Europy uznanie w oczach specjalistów znalazły Węgry i Czechy zajmujące odpowiednio 2. i 3. miejsce w kategorii „Warte poniesionych wydatków”. Po raz pierwszy w rankingu, i od razu w trzech kategoriach, znalazła się Rosja: 9. – „Wschodząca gwiazda”, 8. – „Kultura i sztuka”, 7. – „Historia”. Jednak najlepsze oceny w naszym regionie zdobyła Chorwacja – numer jeden w kategorii „Wschodząca gwiazda”.

„Wschodzące gwiazdy” to kraje, które w ciągu najbliższych 5 lat mają szansę stać się jednym z głównych kierunków wypraw turystycznych. Oprócz Chorwacji, Polski i Rosji w pierwszej dziesiątce znalazły się: Chiny, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Kuba, Islandia i Argentyna. W rankingu Country Brand Index 2007 kraje są zestawiane w 22 kategoriach, na podstawie których tworzy się listę krajów posiadających najlepszą markę. Polska znalazła się w tym zestawieniu po raz pierwszy. Badanie jest prowadzone trzeci rok z rzędu. 

W tworzeniu rankingu wzięło udział ponad 2 600 podróżników, turystów oraz ekspertów w dziedzinie turystyki i hotelarstwa z całego świata. Całościowe wyniki są dostępne na stronie. (kk)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin