Polski Pirelli

dodano: 
29.12.2004
komentarzy: 
0

Kalendarz „Polskie Twarze”, przedstawiający zdjęcia pięknych, „kompletnie niesłowiańskich twarzy" trafia właśnie do 500 najbogatszych Polaków. Dochód ze sprzedaży elitarnego kalendarza ma zasilić Fundację Edukacyjną Jacka Kuronia. Grzegorz Lindenberg, pomysłodawca kalendarza i doradca firmy Winkowski, na łamach Gazety Wyborczej mówi, że ideę kalendarza zaczerpnął z kalendarza firmy Pirelli: „tylko nie chcieliśmy pięknych, gołych pań. To miało być coś pięknego, zaskakującego”. Tak narodził się pomysł kalendarza, który pokazuje twarze Polaków mających czarną lub żółtą skórę, skośne oczy, orientalną urodę. „I okazało się, że wymyśliliśmy coś, co promuje ideę otwartości, tolerancji, wielokulturowości. Czyli coś, czemu, (…) chętnie patronowałby Jacek Kuroń – podkreśla Lindenberg. Adresatami kalendarza stali się najbogatsi ludzie w Polsce, ponieważ celem jest zebranie pieniędzy, między innymi na uniwersytet w Teremiskach.

Źródło:

Gazeta Wyborcza, Polskie Twarze 2005, 29.12.04, s. 2
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin