Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego przedstawia nowe zasady dotyczące reklamy i komunikacji marketingowej

dodano: 
25.09.2020
komentarzy: 
0

Europejskie stowarzyszenie Cosmetics Europe zaktualizowało Kartę i Zasady Przewodnie odpowiedzialnej reklamy i komunikacji marketingowej. Nowe zasady na polskim rynku przedstawił Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, który jest członkiem stowarzyszenia.

Karta została stworzona w 2012 roku, aby ustalić wspólne zasady dla przemysłu kosmetycznego w zakresie odpowiedzialnej reklamy i komunikacji marketingowej w Europie. Jej celem było promowanie najlepszych praktyk w reklamach kosmetyków, podejmowanych w odpowiedzi na obawy konsumentów dotyczące potencjalnych negatywnych oddziaływań na klientów.

„Dla nas, jako organizacji, jest ono (narzędzie samoregulacyjne – przyp. red.) szalenie ważne. Zgodnie z naszym statutem członkowie związku są zobowiązani do przestrzegania dobrych obyczajów, w tym dobrych praktyk, kształtowanych m.in. poprzez zalecenia i samoregulacje opracowywane przez organizacje, do których związek należy – w szczególności właśnie Cosmetics Europe czy Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy” – mówi Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

Podjęte działania są wynikiem zmian w potrzebach Europejczyków i nowych trendów w komunikacji społecznej oraz próbują lepiej odzwierciedlać wyzwania dzisiejszego zdigitalizowanego świata. Nowe zapisy dotyczą m.in. influencer marketingu, reklamy skierowanej do dzieci i nastolatków czy promowania korzyści dla środowiska płynących z zastosowania produktów.

Pierwszym z zaktualizowanych obszarów jest ewolucja środowiska cyfrowego/influencer marketing. Zmiany związane są m.in. z pojawieniem się sztucznej inteligencji, ulepszonych technologicznie praktyk reklamowych, a także wykorzystaniem mediów społecznościowych do celów promocyjnych. W Karcie podkreślono znaczenie uczciwości wizerunkowej – np. potrzebę sprawdzenia, czy stosowane techniki cyfrowe nie zmieniają wyglądu modelek na nierealny i nie wprowadzają w błąd w przypadku działania produktów. Odniesiono się także do promowania produktów przez influencerów – namawia się do praktyk, które pomogą konsumentów odróżnić autentyczne i bezstronne opinie internetowych twórców od działań sponsorowanych.

Kolejne zmiany dotyczą reklamy skierowanej do dzieci i nastolatków (które określane są jako wrażliwe grupy społeczne). Według wprowadzonych zasad, europejski przemysł kosmetyczny zobowiązuje się do promowania odpowiedzialnych reklam i komunikacji marketingowej skierowanych do osób niepełnoletnich. Przekazy promocyjne w mediach społecznościowych oraz aplikacjach i grach na smartfony, które przyciągają dzieci i młodzież, mają być uważnie rozpatrywane pod kątem skutków, jakie mogą przynieść.

Czytaj także: Rada Reklamy wprowadza „Kartę Ochrony Dzieci w Reklamie”

Ostatnim z wyróżnionych obszarów po aktualizacji jest promowanie wpływu, jaki produkty mają na środowisko. Na mocy nowych zasad komunikacja marketingowa powinna być sformułowana tak, aby umożliwić konsumentom dokonywanie zrównoważonych wyborów. W tym przypadku Karta zwraca przede wszystkim uwagę na ogólną prezentację produktu, wykorzystanie obrazów, symboli i logo oraz dokładność, prawdziwość i możliwość uzasadnienia deklaracji o wpływie produktu na środowisko. (ak)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin