Polskie agencje w światowym raporcie
W przygotowanym pod koniec ubiegłego miesiąca globalnym rankingu agencji PR-owskich The Holmes Report znalazło się pięć firm z Polski. Są to: Sigma, Partner of Promotion, On Board, First Public Relations i Profile. Zajęły one odpowiednio 159, 207, 220, 246 i 251 miejsce. O kolejności decydowała roczna suma wynagrodzeń agencyjnych (fee income). W wypadku kilku największych agencji międzynarodowych z siedzibą w USA, które nie podają oficjalnie swoich przychodów ze względu na ograniczenia prawne, autorzy rankingu ustalili kolejność na podstawie informacji z innych źródeł.
Poza firmami z Polski w rankingu obejmującym 251 firm znalazło się jeszcze 5 agencji z Europy Środkowej i Wschodniej: dwie z Rosji i po jednej z Węgier, Rumunii i Czech; listę otwierają zaś amerykańskie sieciówki: Fleishman-Hillard, Weber Shandwick i Edelman.
Na postawie raportu analitycy wycenili, że suma z wynagrodzeń od klientów dla agencji PR-owskich za poprzedni rok sięga 7 miliardów USD; to o 8,5 proc. więcej niż rok wcześniej.
The Holmes Report jest publikacją wydawaną przez The Holmes Group w Nowym Jorku. W tym roku po raz pierwszy dotyczy branży PR na całym świecie. Paul Holmes, redaktor The Holmes Report, od dwudziestu lat opisuje i komentuje wydarzenia w branży public relations w Stanach Zjednoczonych i w Europie. Jak zaznaczył w raporcie – tegoroczny ranking był przedsięwzięciem bardzo trudnym, choćby ze względu na jego fragmentaryczność: formularze związane z raportem wypełniło 300 spośród 1 800 agencji public relations, do których je wysłano, ponadto część największych agencji nie mogło lub nie chciało brać w nim udziału. (kk, jcm)