Polskie firmy nękane przez kryzysy

dodano: 
14.09.2017
komentarzy: 
0

Spośród przedstawicieli 27 polskich firm aż 70 proc. przyznało, że w ciągu trzech ostatnich lat ich pracodawca przechodził kryzys wizerunkowy, o którym pisały media – wynika z badania przeprowadzonego przez MB Konsulting przy współpracy z agencją Stebel i Kropka. Mimo to, nawet jeśli większość przedstawicieli przedsiębiorstw zdaje sobie sprawę z potencjalnych zagrożeń, to jedynie około 40 proc. wysoko oceniło gotowość do stawienia czoła sytuacjom kryzysowym.

 

Badanie MB Konsulting pokazuje, co osoby odpowiedzialne za komunikację sądzą o procedurach na wypadek sytuacji kryzysowych.

Zdecydowana większość przyznała, że posiadanie tego typu poradnika jest ważne i bardzo ważne (odpowiednio 26 i 67 proc.). Z drugiej strony, aż jedna na trzy ankietowane osoby stwierdziła, że w jej firmie nie ma ustalonych procedur na wypadek kryzysu. Badanie pokazuje, że wiele spółek posiada tego typu dokumenty – firmy dzielą się jednak wyraźnie na te, które starają się aktualizować je co roku (37 proc.) i te, które tego nie robią (26 proc.).

MB Konsulting sprawdziło też, jak ankietowani są przygotowani pod kątem praktyki. Ponad połowa (52 proc.) nie słyszała, by w firmie organizowano szkolenia z zarządzania komunikacją w kryzysie. Ponadto, 63 proc. przyznało, że ich przedsiębiorstwo nie przeprowadzało symulacji potencjalnych zagrożeń ani innych ćwiczeń na wypadek kryzysu.

Regularnie szkoli się około jedna czwarta badanych – wynika z raportu. 15 proc. odpowiedziało z kolei, że treningi mają miejsce, jednak odbywają się sporadycznie.

Badanie pokazuje również, jak ważne są w czasach kryzysu media społecznościowe. Aż 81 proc. respondentów przyznało, że grają one bardzo dużą rolę w informowaniu o kryzysach firm w ich branży. Co więcej, social media są dla ankietowanych zdecydowanie ważniejsze niż tradycyjne środki masowego przekazu – jedynie 11 proc. respondentów uważa, że w przypadku krytycznych sytuacji ważniejsze są prasa, radio czy telewizja. Zdecydowana większość deklaruje jednak, że podczas kryzysu byłaby w pełni otwarta i dyspozycyjna dla mediów.

(mp)


O badaniu:

Ankietę na platformie eBadania.pl wypełniło 27 osób, z czego 70 proc. stanowiły kobiety, a 30 proc. – mężczyźni. Respondenci zajmują wyższe stanowiska w działach komunikacji, marketingu i zarządach spółek. Badani najczęściej reprezentowali duże i średnie firmy z branż: FMCG, farmacja, telekomunikacja, IT, ubezpieczenia, motoryzacja, energetyka, TSL, branża odzieżowa, budowlana, chemiczna, a także finanse, eCommerce i Sharing Economy.

Celem badania ankietowego było pozyskanie wiedzy na temat przygotowania firm działających w Polsce na ewentualną sytuację kryzysową w mediach.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin