.

 

Polskie media łączą siły w sprawie uchodźców

dodano: 
17.09.2015
komentarzy: 
0

Wzbudzający ostatnio wiele emocji problem uchodźców skłonił polskie media do współpracy. Ponad 40 redakcji zdecydowało się na publikację specjalnego informatora „Więcej wiedzy – mnie strachu”.

Publikacja zaplanowana jest na piątek (18 września), patronuje jej Urząd ds. cudzoziemców. Celem akcji informacyjnej jest dokładne przedstawienie Polakom problemu uchodźców. Zaangażowały się w nią zarówno dzienniki, portale i serwisy tygodników, jak i redakcje radiowe. Akcja jest pomysłem Gazety Wyborczej. Razem z nią, w projekcie biorą udział także: Gazeta.pl, Dziennik Gazeta Prawna, Fakt, Interia, Krytyka polityczna, Nasze Miasto, Natemat.pl, Newsweek, Metrocafe.pl, Onet, Polityka.pl, Polsat, Polska Press Grupa (22 regionalne dzienniki), Polskieradio.pl, Radio dla Ciebie, Radio Eska, Rzeczpospolita, Super Express, Telewizja Polska, TOK FM, Trójka - PR3, Tygodnik Powszechny i Wirtualna Polska.

Informator ma odpowiadać na pytania, przybliżać problem dzięki przedstawianiu faktów, liczb czy map. Czytelnicy znajdą w nim również porady. Publikowane treści przygotowywane są przez dziennikarzy Gazety Wyborczej i konsultowane uprzednio z Urzędem ds. cudzoziemców. Logo akcji zaś jest projektem grafika z zespołu „Newsweeka”.

Członkowie grona zaangażowanego w akcję na swoich łamach i antenach mają nie tylko publikować informacje, ale również promować wspólnie podjętą inicjatywę.

Akcję informacyjną dotyczącą uchodźców rozpoczęło także Ministerstwo Spraw Wewnętrznych. MSW skupia się jednak na działaniach  w mediach społecznościowych.  (ak)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin