Polskie Stowarzyszenie Fundraisingu startuje z kampanią promującą zawód profesjonalnego „pośrednika dobra”

dodano: 
18.11.2020
komentarzy: 
0

W październiku 2020 roku wystartowała kampania informacyjna „Be a fundraiser & do more”, realizowana przez Polskie Stowarzyszenie Fundraisingu we współpracy z agencją PR Inspiration. Akcja promuje zawód profesjonalnego „pośrednika dobra” – fundraisera – który, zdaniem organizatorów, w Polsce jest niedoceniany, a zarazem stale potrzebny m.in. w instytucjach publicznych, szkołach, fundacjach, organizacjach pozarządowych i firmach komercyjnych.

Głównym celem kampanii jest podwyższenie świadomości Polaków na temat zawodu fundraisera jako osoby, która przez czynienie dobra realnie wpływa na zmiany w świecie. Akcja ma trafić m.in. do pracowników korporacji, przedsiębiorców i menedżerów, którym fundrainsing ma zostać przedstawiony jako „atrakcyjna zawodowa alternatywa dla obecnych specjalizacji”.

logo akcji

Logo akcji

„Mamy świadomość, że nie jest to powszechnie znana profesja, a uważamy, że warto, by o takiej możliwości rozwoju kariery usłyszały wszystkie osoby zastanawiające się nad wyborem swojej ścieżki zawodowej, a także te, które myślą o przebranżowieniu” – mówi Robert Kawałko, prezes zarządu Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu.

PR Inspiration odpowiada za całościowe opracowanie kampanii, w tym m.in. linii graficznej, i realizację spotu reklamowego. W przygotowanym filmie przedstawiono wydarzenia ze świata oraz życia różnych osób, które opatrzone są tekstem zachęcającym do zostania fundraiserem.

W ramach akcji agencja PR zajmuje się też działaniami media relations oraz w mediach społecznościowych (Facebook i YouTube), zakupem mediów oraz organizacją wirtualnej debaty „Fundraiser – zawód przyszłości”, która odbędzie się 25 listopada 2020 roku na platformie Zoom.

Kampania informacyjna ma także swoje ambasadorki. Zostały nimi Agata Kozyr, która zamieniła swoją 12-letnią karierę menedżerską w biznesie na trzeci sektor i prowadzenie własnej organizacji (Fundacja Lęborskie Hospicjum Stacjonarne), Paulina Surman, która kiedyś związana była z jedną korporacji finansowych, a dziś integruje lokalne środowisko wspierając dzieci i dorosłych z niepełnosprawnościami, Paulina Kasperska, pracująca jako fundraiserka w Fundacji DKMS, oraz Dominika Langer-Gniłka, wiceprezes zarządu Stowarzyszenia WIOSNA. W ramach akcji ambasadorki dzielą się swoją historią pracy w zawodzie fundraisera oraz wezmą udział w debacie.

Akcja potrwa do grudnia 2020 roku. (ak)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin