.

 

Polskie Stowarzyszenie Public Relations zmienia logo

dodano: 
11.08.2020
komentarzy: 
0

Polskie Stowarzyszenie Public Relations wprowadza nową identyfikację wizualną. Ma być bardziej nowoczesna. Zastąpi dotychczasowe logo, które powstało ponad 20 lat temu.

PSPR wyjaśnia, że organizacja poszukiwała znaku, który „w syntetyczny sposób będzie oddawać charakter PSPR i jego nowe inicjatywy, a zarazem będzie zgodne z trendami panującymi w grafice użytkowej”.

Poprzednie logo PSPR

Organizacja wybrała nowy branding w wewnętrznym konkursie – prace zgłoszone przez członków PSPR i rekomendowanych przez nich grafików oceniała dziesięcioosobowa komisja złożona z przedstawicieli rady nadzorczej oraz zarządu stowarzyszenia. Każdy uczestnik konkursu musiał przygotować dwie propozycje logo – obie miały uwzględniać polskie i angielskie nazewnictwo. W konkursie wzięło udział 16 projektów. 

Komisja konkursowa w głosowaniu zdecydowała się na kreację przygotowaną przez zespół agencji Publicon. „Propozycja, oprócz personalizowanej typografii i odświeżonej kolorystyki marki, eksploruje symbolikę cudzysłowu, jego lustrzanego odbicia, które stylizujemy na litery PR. Myśląc nad naturą pracy w branży public relations, tym co ponadczasowe w tej profesji, wpadliśmy na trop cytatu, wypowiedzi wartej powielania. To swoisty modus operandi naszej pracy. To symbol eksperckości, wartościowej wypowiedzi, słów, które zasługują na powielanie i przekazywanie dalej. Postanowiliśmy pójść za tą asocjacją, ponieważ niezależnie od tego jak zmieniają się media, od powstania druku, po rzeczywistość digital, jest do dla nas niezmienny symbol wartościowych słów, siły eksperckiej wypowiedzi, sukcesu wiedzy połączonej z warsztatem. Efektywnej pracy w branży public relations” – wyjaśnia Michał Ulidis, partner strategiczny agencji Publicon, odpowiedzialny za pracę zespołu przygotowującego projekt.

Jak czytamy, PSPR w najbliższym czasie podpisze umowę z autorami projektu, na podstawie której w ciągu 14 dni zaprojektowany zostanie system identyfikacji wizualnej uwzględniający umieszczanie logo na: ściankach wystawienniczych, wizytówkach, papierze firmowym, kopertach, wizytówkach, broszurach, gadżetach, szablon slajdu prezentacji multimedialnej, informacji, prasowej, wiadomości e-mail, grafiki do mediów społecznościowych (cover photo, szablony postów), baner na www.

PSPR wyjaśnia, że odświeżenie logo ma „oddawać ducha zmian zachodzących w ostatnim czasie w Stowarzyszeniu” – chodzi o reorganizację struktury stowarzyszenia, uruchomienie Klubów Eksperckich czy dołączenie do międzynarodowej sieci Global Alliance.

Czytaj także: Wywiad z Luizą Jurgiel-Żyłą: świat niewiele wie o polskim PR, ale chcemy to zmienić

(mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin