Pomarański: PR produktów i usług – best practices, czyli co robić, a czego unikać. Część II

dodano: 
13.03.2014
komentarzy: 
0

Poniżej kontynuacja tekstu Andrzeja Pomarańskiego.Część I znajdą Państwo tutaj

Dlatego też w PR produktowym tak istotną sprawą są media relations. W dużej mierze to dzięki właściwym relacjom z mediami możemy dzielić się z opinią publiczną informacjami na temat naszych produktów i usług. To dzięki bezpośredniemu kontaktowi i otwartej rozmowie możemy przekonywać dziennikarzy, że temat, o którym mówimy jest naprawdę istotny dla ich widzów, słuchaczy i czytelników. W przytoczonym w części pierwszej tekstu przykładzie prawdopodobnie takiego dialogu zabrakło.

Obecna sytuacja wymaga bardzo dobrego zrozumienia sytuacji dziennikarzy i współczesnych mediów oraz dopasowywania naszych działań do ich potrzeb. Nie uzyskamy dobrych efektów nękając dziennikarzy informacjami, które nie są interesujące dla ich odbiorców i których nie mogą oni wykorzystać. Nic tu nie pomogą tzw. follow-upy i dręczenie dziennikarzy mailami i telefonami. Wręcz przeciwnie, to spowoduje jedynie ich niechęć. We wszystkich badaniach i ankietach na temat PR-u, w odpowiedzi na pytanie, co im najbardziej przeszkadza i czego nie lubią u PR-owców dziennikarze  odpowiadają, że są to właśnie follow- upy i nachalne pytania o publikacje przesłanych wcześniej informacji oraz domaganie się tegoż.

Mając wśród znajomych wielu dziennikarzy z różnych branż z zażenowaniem słucham ich relacji o natrętnych PR-owcach. Obserwuję też ich wpisy np. na Facebooku o kolejnych próbach wymuszenia przez firmy i agencje publikacji. Skutek jest taki, że publikacji nie ma, a w całym dziennikarskim środowisku rozchodzą się informacje o braku profesjonalizmu konkretnych firm, agencji i osób. W tym przypadku doskonale widać, jak ważną jest kwestia właściwego adresowania konkretnych informacji tak, aby uzyskać właściwy efekt. Media społecznościowe to obecnie nie tylko narzędzie mniej lub bardziej skutecznie wykorzystywane przez firmy do komunikowania własnych aktywności, ale również platforma dla dziennikarzy oraz klientów do wymiany informacji i opinii o danej organizacji i jej działalności. To też doskonały sposób promowania produktów i usług pod warunkiem, że jest to robione zgodnie z kanonami sztuki, bo w przeciwnym przypadku może to stać się zarzewiem poważnego kryzysu komunikacyjnego.

PR produktowy wykorzystuje różne narzędzia, zarówno te bardziej tradycyjne, takie jak testy dziennikarskie i coraz częściej również konsumenckie, ale także cały wachlarz nowych technik opartych na możliwościach z zakresu mediów społecznościowych. Dla osób profesjonalnie zajmujących się PR-em produktowym ważne jest, aby być „na czasie” i wykorzystywać zarówno ugruntowane i sprawdzone narzędzia, jak i wszelkiego rodzaju nowinki, takie jak content marketing czy digitalizację przekazów.

Wiedza z zakresu PR-u produktowego jest bardzo przydatna również dla marketingowców, brand managerów oraz osób odpowiadających za przygotowanie i wprowadzanie produktów i usług. Pozwala im lepiej zrozumieć proces komunikowania produktów stosowany w PR-ze, ułatwia współpracę i porozumienie z PR-owcami, a w konsekwencji umożliwia osiągnięcie synergii różnych kanałów komunikacyjnych oraz większą efektywność  we wprowadzaniu i komunikowaniu produktów i usług.

Andrzej Pomarański

Już 21 marca (piątek)

zapraszamy na szkolenie otwarte:

PR produktów i usług w praktyce

Sprawdź PROGRAM SZKOLENIA

Ostatni dzwonek! Zapisy na szkolenie przyjmowane są do 18 marca

Zapisz się na szkolenie

Andrzej Pomarański jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne

Zapraszamy!

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin