Pomijanie lokalnych mediów w strategii komunikacji to błąd

dodano: 
13.04.2015
komentarzy: 
0

PR dąży do zbudowania jak największego zasięgu i obecności w mediach, często więc pomija się możliwości lokalnych mediów. O tym, dlaczego warto budować niszową społeczność, pisze w cision.com Gina Joseph.

Joseph podaje trzy powody, dla których warto zbudować wyspecjalizowaną społeczność.

Po pierwsze: dostępność. Reprezentanci lokalnych mediów często poszukują interesujących dziedzin, podczas gdy krajowi dziennikarze są zasypywani wiadomościami i propozycjami tematów. Z lokalnymi mediami łatwiej się więc skontaktować, a dzięki mediom społecznościowym można dowiedzieć się, jakie tematy będą dla nich najciekawsze. Regularne wzmianki w lokalnych mediach mogą być równie skuteczne, co jedna w dużym tytule, a są łatwiejsze do osiągnięcia – zauważa autorka.

Po drugie: zażyłość. Aby zbudować grupę „adwokatów” marki, trzeba wiedzieć, jak firma wpisuje się w interesy danej społeczności – będzie to punkt wyjścia do rozmów o marce z mediami. Warto też monitorować wzmianki o marce w mediach społecznościowych, biorąc pod uwagę lokalizację.

Po trzecie: lojalność. Budowanie relacji na poziomie lokalnym powoduje, że „adwokaci” to inwestycja w markę. Dzięki zapewnieniu mediom przydatnych treści i wiedzy, tworzy się w oczach otoczenia obraz otwartej marki i zdobywa lojalnych klientów i influencerów. (mb)

Źródło:

cision.com, 3 Reasons to Build a Niche Community, Gina Joseph, 10.04.2015
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin