Portale coraz bardziej liczą się na rynku mediów

dodano: 
04.03.2010
komentarzy: 
0

W styczniowym rankingu piętnastu najczęściej cytowanych mediów Instytutu Monitorowania Mediów znalazły się aż trzy portale internetowe: onet.pl, tvn24.pl oraz wp.pl. Jest to pierwszy taki przypadek od września 2003 roku, kiedy to powstał pierwszy raport.

Najczęściej cytowanym medium jest Rzeczpospolita z 1259 powołaniami. To kolejne wysokie zwycięstwo tego dziennika. Drugie miejsce w styczniowym rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów należy do Dziennika Gazety Prawnej (awans o 1 miejsce w stosunku do grudnia 2009), na informacje którego dziennikarze innych mediów powoływali się 732 razy, a trzecie - do Gazety Wyborczej, którą cytowano 707 razy.

Tuż za podium, podobnie jak w grudniu, uplasowała się stacja TVN24, cytowana 458 razy, która niezmiennie pozostaje liderem rankingu stacji telewizyjnych. Na 5 miejscu znalazło się radio RMF FM (359 powołań), które utrzymało pozycję lidera wśród rozgłośni radiowych. Wart podkreślenia jest wynik portali internetowych, z których aż trzy znalazły miejsce w głównym zestawieniu: lider onet.pl na miejscu 9. (206 powołań), tvn24.pl na miejscu 12.(134) oraz wp.pl na miejscu 14.(119).

Od 1 do 31 stycznia 2010 roku na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 7981 przekazów mediowych (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych). Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 8079 razy (5567 razy w prasie, 1586 w telewizji i 926 w radiu). Analiza obejmuje tylko te przekazy, które nie są przeglądami mediów. (kk)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin