POT zamiast Edelmana

dodano: 
01.09.2006
komentarzy: 
27

Od 30 sierpnia agencja Edelman nie odpowiada za obsługę biura prasowego konkursu Miss World. W wyniku uzgodnień dokonanych pomiędzy organizatorami Konkursu Miss Świata 2006: Biurem Miss Polonia, Miastem Stołecznym Warszawa, Polską Organizacją Turystyczną oraz Krajową Izbą Gospodarczą całość obsługi medialnej związanej z Wyborami Miss Świata przejęła Polska Organizacja Turystyczna. Jednocześnie rzecznikiem prasowym konkursu przestała być Ewa Wachowicz.
Zastąpiła ją Lidia Marcinkowska, współwłaścicielka agencji Neuron PR, która została „wypożyczona” POT-owi na czas trwania konkursu. Marcinkowska tłumaczy, że współpracę z Edelmanem zakończono w związku z koniecznością lepszej koordynacji procesów komunikacji konkursu. Potwierdza to również Katarzyna Skowrońska z agencji Edelman. Wszystkie informacje o konkursie będę dostępne na stronie www.mw2006.pl.


Komentarz agencji Edelman Polska


Edelman Polska rozpoczął pracę nad projektem Miss World 2006 w oparciu o umowę z Biurem Miss Polonia (BMP). BMP było organizatorem Konkursu Miss World w Polsce na podstawie umowy, którą zawarło z właścicielem licencji, czyli firmą Miss World Limited. Zakres prac Edelmana obejmował prowadzenie działań medialnych związanych z Konkursem i bieżące doradztwo dla BMP. Do naszych obowiązków nie należało poszukiwanie sponsorów dla Konkursu, ani organizacja Centrum Prasowego, obsługującego media podczas całego wydarzenia. Nie zajmowaliśmy się również prowadzeniem akredytacji dziennikarzy na to wydarzenie, ponieważ tą sprawą zajmowało się bezpośrednio Miss World Limited. Po podpisaniu umowy przez BMP z Warszawą na organizację Finału Miss World, do grona organizatorów dołączyła Warszawa. Właściwie od samego początku (styczeń 2006) przy projekcie obecny był również POT, jako agenda rządowa odpowiedzialna za promocję Polski, jednak nie miał podpisanej umowy z BMP.

W ostatnim czasie, w związku z problemami pozyskania przez BMP pieniędzy na finansowanie kosztów licencji, w projekt mocniej zaangażował się POT oraz KIG. Odbyło się wiele spotkań, które miały określić zakres udziału poszczególnych podmiotów w projekcie Miss World, w których to spotkaniach Edelman nigdy nie uczestniczył.

Jednym z efektów wewnętrznych uzgodnień między w.w. podmiotami była decyzja o przejęciu przez POT odpowiedzialności za obsługę medialną projektu. Biorąc pod uwagę czas, jaki pozostał do organizacji wyborów, chodziło właściwie o techniczną organizację obsługi dziennikarzy oraz kwestie akredytacji.

30 sierpnia zostaliśmy poinformowani przez naszego Klienta, czyli BMP, że w wyniku wspomnianych powyżej ustaleń pomiędzy organizatorami, POT przejmuje obsługę medialną projektu, którą będzie realizował za pośrednictwem współpracującej z nim agencji Neuron oraz, że nasza rola w tym projekcie jest zakończona. Przyjęliśmy ten fakt ze zrozumieniem i niezwłocznie poinformowaliśmy dziennikarzy o tym fakcie, wskazując im osoby kontaktowe po stronie POT.

Nie wiemy, jakie były powody takich, a nie innych ustaleń pomiędzy organizatorami Miss World. Możemy w tym momencie stwierdzić, że do jakości usług świadczonych przez Edelman Polska na rzecz BMP w związku z Konkursem Miss World, nigdy nie miał zastrzeżeń, ani sam Klient, ani podmioty współpracujące z Miss World Limited (chociażby Polska Agencja Prasowa). Zaprzestanie przez nas pracy nad tym projektem, to efekt tylko i wyłącznie tego, że nasz Klient przekazał działania media relations innemu podmiotowi (POT), który ma swoich dostawców tego typu usług.

komentarzy:
27

Komentarze

(27)
Dodaj komentarz
05.09.2006
22:27:27
rozsmieszony
(05.09.2006 22:27:27)
Post został usunięty ze względu na złamanie punktu 5 zastrzeżeń prawnych PRoto.pl www.proto.pl/copyright
03.09.2006
23:26:54
:)
(03.09.2006 23:26:54)
Taaa... wszystko jest winą Edelmana :) Waldi - skąd wiesz o tych niskich cenach ? Podziel się wiedzą :) I powiedz od kiedy sieciowki są tanie....:) laicy ROTFL
03.09.2006
23:24:09
~
(03.09.2006 23:24:09)
A na dodatek w czasie gali Steczkowskiej mikrofon nawalił:) Czy to też wina Edelmana??? ;P
02.09.2006
10:23:50
Kto jest autore...
(02.09.2006 10:23:50)
Richard Edelman? Ja bym tu się żadnej prywaty ani złośliwości POTu nie dopatrywał. Umowę zdarza się zawalić - nawet wielkiemu Edelmanowi. Przyznaję, trochę rezonansu medialnego było, ale jak na takie wydarzenie to kropla w morzu potrzeb. Ja osobiście nie czuję że ta impreza się zbliża. Nie żyje nią Polska, nie żyje nią Europa. Ogólnie kiepsko....
01.09.2006
22:52:31
waldi
(01.09.2006 22:52:31)
myśle, że niepotrzebnie baliśmy sie edelmana. kupili za duże pieniądze ludzi i kupuja nadal, daja niskie ceny za usugi i dzieku temu powiekaszja listę klientów. Tak moża zdobywać rynek ale jak długo? Ale to jest w miarę fair. Nigdy nie rozumiem jenak po co im była cała edelmangate bo stracili i biznes i reputację. A do tego dali amunicję konkurencji, z której do dzisiaj wszyscy, z sukcesem do nih strzelaja
01.09.2006
18:43:15
obserwator
(01.09.2006 18:43:15)
to, że agencja traci kilenta nie jest może rzeczą częsta ale normalną. Zwykle sytuacja nie jest czarna albo biała w jednoznaczny sposób. Nie jest to jednak sukces Edelmanów tylko porażka. Nie dziwmy się więc, że robią dobrą minę do złej gry i nawet tutaj ich pracownicy są aktywni. Pamietamy ich historię więc z każdego g. robili sobie PR wymieniając poszczególne brandy jako kolejnych klientów, a nigdy nie powiedzieli ilu potencjalnych klientów odwróciło sie od nich z powodów etycznych.
01.09.2006
16:08:28
lis
(01.09.2006 16:08:28)
rany, jak ty ich musisz nienawidzic... pierwszy punkt odpadl, bo okazalo sie, ze srednio znasz sie na sprawie, to czepiasz sie drugiego... zostali poinformowani oficjalnie!!! a skad wiesz jakie mieli wczesniej sygnaly i co sie pojawialo w rozmowach??? spadam stad, bo pan zaskoczony zaskakujaco mnie wkurza ta nienawiscia
01.09.2006
15:55:18
zaskoczony
(01.09.2006 15:55:18)
"30 sierpnia zostaliśmy poinformowani przez naszego Klienta, czyli BMP, że w wyniku wspomnianych powyżej ustaleń pomiędzy organizatorami, POT przejmuje obsługę medialną projektu, którą będzie realizował za pośrednictwem współpracującej z nim agencji Neuron oraz, że nasza rola w tym projekcie jest zakończona" Zostać poinformowanym to chyba znaczy dowiedzieć się, tak?
01.09.2006
15:52:02
~~
(01.09.2006 15:52:02)
Biuro Prasowe - zajmuje się np. przygotowywaniem informacji prasowych przesyłanych do dziennikarzy, umieszcza je na stronie internetowej, na bieżąco uczestniczy w komunikacji związanej z informowaniem mediów o wydarzeniu. Centrum Prasowe - podmiot zajmujący się bezpośrednią obsługą dziennikarzy podczas wydarzenia: rejestruje dziennikarzy, udziela akredytacji, załatwia wszystkie sprawy organizacyjno-logistyczne związane z obecnością mediów podczas eventu. Istnieje więc chyba pewna różnica… a zaskoczonemu radzę czytać uważniej, albo trochę zmienić sposób myślenia, bo na moje oko trochę przesiąknął sposobem myślenia polityków pewnej partii...
01.09.2006
15:31:16
lis
(01.09.2006 15:31:16)
a czy na pewno biura prasowe przygotowac do konkursu to to samo co centrum prasowe wydajace akredytacje w trakcie konkursu i gdzie jest napisane ze z dnia na dzien? moze mieli wczesniej sygnaly? i moze sam POT wiedzial od dawna?
01.09.2006
15:23:30
zaskoczony
(01.09.2006 15:23:30)
Dziwne bo w komunikacie z 7.04.2006 napisali, że "Agencja będzie odpowiedzialna ZA ORGANIZACJĘ BIURA PRASOWEGO" a dzisiaj piszą, że "Do naszych obowiązków nie należało ...., ani organizacja Centrum Prasowego". I nie znam przypadku rozwiązania umowy z dnia na dzień, chyba że z powodu NIEWYWIĄZYWANIA się zleceniobiorcy z obowiązków. Ktoś tu zatem nie mówi prawdy, całej prawdy..
01.09.2006
15:01:20
zaskoczony
(01.09.2006 15:01:20)
tak się składa, że dużo ma agencja PR do pozyskiwania sponsorów bo gro duzych projektów, akcji społecznych itp wymaga tego od agencji. Zwlaszcza, ze jest obecnie tendencja do nazywania się agencjami "full-service". A może mówi się, że Edelman nawalił ze sponsorami dlatego, że Pani Skowrońska z Edelman, w TVN wypowiadała się lakonicznie właśnie na temat sponsorów, i tego że jeszcze ich nie ma, a jedynie rozmowy trwaja. Jak widać bezskutecznie.
01.09.2006
14:37:34
x
(01.09.2006 14:37:34)
Ale bzdura jak zwykle. POT przemuje impreze POT przejmuje komunikacje - i tyle. Obie strony o tym poinformowały z oświadczeń obu stron wynika, że chodziło o usprawnienie komunikacji w ramach projektu, a nie zła obsluge PR. A jak o MW bylo cicho, to niech sobie kolega gazetka jakas otworzy, telewizje wlaczy ;D A kolega "haha" niech bedzie moze tak uprzjemy i poda nam info jakie media "mówili,pisali o trudnościach Eedelmana z pozyskiwaniem sponsorów itp......" - ja z przyjemnoscia poczytam... A tak generalnie poza tym: Co ma agencja PR do ILOSCI SPONSOROW na boga....????? Co ma agencja PR do REKLAM w gazetach ?? Pracowałeś kiedyś w agencji ?
01.09.2006
13:59:32
haha
(01.09.2006 13:59:32)
do lisa moze trzeba było zapytać misskę. Wydaje się że duzo wie na ten temat
01.09.2006
13:59:29
koneser
(01.09.2006 13:59:29)
Marcinkowska na Miss World, Wróbel na Julię Morley!
01.09.2006
13:50:14
lis
(01.09.2006 13:50:14)
do haha nie wykazalem dobrej woli tylko tez strasznie ciekawy bylem. nie lubie wypowiadac sie, jesli nie poznam faktow. a tobie zalecam zadzwonienie do POTu i uzyskanie z ich strony wytlumaczenia dlaczego rzucili sie na te robote i czy bylo w tym cos wiecej niz to, ze chcieli miec cala wladze w swoich rekach jak misska napisala - choc tego chetnie nie przyznaja...
01.09.2006
13:47:34
~~
(01.09.2006 13:47:34)
Edelman poinfomował o tym fakcie: http://media.edelman.pl/notatka_62959.html. Do ha ha: jeśli przyjżysz sie informacji o pozyskaniu klienta http://www.proto.pl/archiwum/info?itemId=25712 nie znajdziesz informacji o tym, że mieli się zajmować pozyskiwaniem sponsorów, i jakie itp. A informacje nie sugeruje, że praca Edelmana nie spełniła wymagań kienta, którym było Biuro Miss World. Ciekawe jak POT sobie poradzi?..
01.09.2006
13:26:25
haha
(01.09.2006 13:26:25)
Nazwyczajniej w świecie "dali ciała" i w żaden inny sposób nie da sie tego wytłumaczyć. Szkoda że nie byli uprzejmi o tym fakcie poinformować. Przeciez tak sie chwalili pozyskaniem klienta. Podziwiam cie lisie ze wykazałes tyle dobrej woli w zrozumieniu zaistniałej sytuacji. Jestem pod wrażeniem że POT właśnie tobie to wytłumaczył i że tak szybko w te wersję uwierzyłeś .Propouje żebyś się skontaktował jeszcze z mediami może też ci podadza powody dla których mówili,pisali o trudnościach Eedelmana z pozyskiwaniem sponsorów itp........ I jeszcze to stwierdzenie ze to Edelmana w lewo zrobili . Ciekawe ,bardzo ciekawe. Zalecam przeczytaj jeszcze raz wnikliwie informację .
01.09.2006
13:19:21
do ~~
(01.09.2006 13:19:21)
ale przecież nikt nie twierdzi, że nieuzasadniona. Widac mimo swej "nagłaśnianej" wielkości Edelman, sieciowa agencja PR nie jest taka wspaniała. Przecież to chyba największa porażka roku, zostac odsuniętym od projektu praktycznie na przeddzień rozpoczecia jego realizacji (nie jestem pewien ale dziewczyny przylatują chyba lada dzień). Poza tym, poza reklamą w Super Expressie (z całym szacunkiem dla Olbińskiego), która jest zwyczajnie brzydka i brak na niej jakichkolwiek komercyjnych sponsorów prócz Seata dowodzi, że coś z ta imprezą jest nie tak, a Edelman na pewno nie sprawdził się jako PR bo o wydarzeniu nic nie słychac, a biuro prasowe obsługują chyba od kilku ładnych miesięcy.
01.09.2006
13:14:27
misska
(01.09.2006 13:14:27)
mnie tez sie wydaje ze pojawilo sie tam za duzo firm, organizacji, osob, ktore chcialy miec wplyw na "proces komunikacji" i jakbym byla z agencji to tylko bym sie wkurzala tym faktem. bo sprobuj tu cos zrobic w takim tloku osob, ktore wiedza najlepiej! no to teraz sobie skoordynowali i wzieli wszystko w swoje rece. pewnie wyjdzie wielkie nic, ale jak sie nie chcesz dzielic wladza to musisz poniesc tego konsekwencje. POT powininen sobie poradzic? szczerze watpie
01.09.2006
13:10:36
~~
(01.09.2006 13:10:36)
A mi się wydaje, że to mimo wszystko uzasadniona decyzja. POT ma własny dział PR, a jest głównym organizatorem imprezy, więc powinien sobie poradzic. Poza tym pojawiły się nowe podmioty zaangażowane w wydarzenie więc ciężko było się w tym wszytskim połapać. Szkoda, że zmienili rzecznik prasową, bo Wachowicz była idealną osobą do pełnienia tej funkcji...
01.09.2006
12:56:40
cicho było i tyle
(01.09.2006 12:56:40)
cicho było o MW 2006. Faktycznie coś tam szwankowało.
01.09.2006
12:55:57
zaskoczony
(01.09.2006 12:55:57)
Zwyczajnie nie dali rady, bo jak tlumaczyc "KONIECZNOŚĆ LEPSZEJ KOORDYNACJI PROCESÓW KOMUNIKACJI KONKURSU"? Przecież to chyba najbardziej dokopujace i uwłaczające profesjonalizmowi agencji PR określenie i podsumowanie ich pracy.
01.09.2006
12:03:17
hehe
(01.09.2006 12:03:17)
po prostu neuron jest mocno osadzony :)
01.09.2006
11:18:50
ciekawy
(01.09.2006 11:18:50)
aaaa to oni sa ofiarą... dzięki za wyjaśnienie bo juz się przeraziłem i nie mogłem uwierzyć że na tym poziomie coś nie tak zrobili:)
01.09.2006
11:10:29
lis
(01.09.2006 11:10:29)
no wlasnie nie, az tez sie zainteresowalem i skontaktowalem z potem. i wychodzi na to ze to edelmana w lewo zrobili przy tym konkursie. tak to jest jak sie angazujesz w projekty z datkow panstwowych... zero logiki, tylko uklady
01.09.2006
10:56:23
ciekawy
(01.09.2006 10:56:23)
tzn. wywalili mistrzów czy nie?
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin