Powiedziano, napisano...

dodano: 
07.04.2005
komentarzy: 
1

PR Rosji a Papież
Rosyjska prasa domaga się od prezydenta Putina wyjaśnienia opinii publicznej dlaczego nie weźmie on udziału w oficjalnej delegacji Rosji na uroczystości pogrzebowej Jana Pawła II – podał Onet.pl. „Zdaniem Izwiestii, »również z propagandowego punktu widzenia, symboliczne gesty - w rodzaju telefonu Władimira Putina do George'a W. Busha po 11 września - czynią dla integracji Rosji z demokratycznym światem znacznie więcej niż dziesiątki lub nawet setki artykułów oraz materiałów telewizyjnych, które na prawach reklamy za wielkie pieniądze zostaną umieszczone w zagranicznych mediach przez oficjalnych speców od PR (public relations)«”.

Chińczyki trzymają się mocno
Stowarzyszenie PRSA (Public Relations Society of America) wysłało delegację do Chin, która spotkała się z przedstawicielami samorządów, mediów i biznesu oraz z nowym Chińskim Instytutem Public Relations. John L. Paluszek z Ketchum powiedział China Daily, że „każda instytucja w społeczeństwie potrzebuje public relations, ponieważ każda instytucja ma publiczność lub akcjonariuszy (…) i dotyczy to również rządu. (…) Obszary, w którym poprawna komunikacja jest obecnie wymagana, są niezwykle różnorodne. To bardzo ekscytujący czas na zajmowanie się public relations”. A Chiny to olbrzymi i rozwijający się rynek; narodził się około 20 lat temu i od tego czasu obserwuje się jego stały wzrost, choć nadal jest „żółtodziobem” w porównaniu z branżą PR w USA czy Hong Kongu. W dużej mierze wynika to ze specyfiki działania mediów i rządu. Istnieje również duża różnica w edukacji. W Chinach PR jest jedną z umiejętności przydatnych w dalszej karierze, którą powinny nabyć menadżerowie z już wieloletnim doświadczeniem, podczas gdy w Stanach studenci mogą uczyć się PR-u od początku swojej akademickiej drogi.

Samotność menadżerów
„Samotność na szczycie”, czyli odizolowanie menadżerów i osób na wysokich stanowiskach w firmach, a tym samym słabnący wewnętrzny PR, staje się coraz większym problemem. Genezę jego powstania i sposoby na uzdrowienie relacji personalnych w firmach opisał niemiecki PR Portal. „Im wyżej w hierarchii znajdują się władze firmy, tym większa jest ich izolacja i tym trudniejsze staje się komunikowanie własnych przekazów innym pracownikom”, pisze Walter Stenzel z Birmalin & Partner GmbH, autor artykułu. Sytuacja, kiedy szefowie firm oczekują od swoich współpracowników rzetelnej i otwartej opinii na temat swojego stylu zarządzania jest rzadkością. „Zarządzanie jest komunikacją i dlatego osobowość kadry zarządzającej jest dla współpracowników decydująca”. Na podstawie licznych analiz stwierdzono, że dla uniknięcia opisanych powyżej dylematów i dla efektywnego zarządzania można skorzystać z trzech skutecznych metod: sprzężenia zwrotnego, analizy stylu zarządzania i odpowiednich treningów.

Kolejne prognozy
Członkowie Szwajcarskiego Towarzystwa Public Relations (SPRG) wypowiedzieli się w kolejnym badaniu na temat nastrojów i oczekiwań wobec branży PR na obecny rok. Ponad 1/3 badanych liczy na coraz większe nakłady na komunikację, a kolejne 60 % uważa, że ich budżety pozostaną na poziomie sprzed roku. W zeszłym roku pogorszenie wyników finansowych zapowiadało 10% więcej PR-owców niż w roku bieżącym. Z ankiety wynika, że szwajcarskie agencje PR świetnie poradziły sobie z problemami, z jakimi borykały się w ciągu poprzednich dwóch lat. PR-owcy zapowiadają, że będą stali się bardziej optymistyczni, ale i bardziej zapobiegliwi.

Nauki ścisłe przydatne w PR
Do grona pracowników agencji PR advocacy w Zurychu dołączył Adrian Heuss, absolwent wydziałów biologii molekularnej. W advocacy Heuss będzie odpowiedzialny głównie za tematy z dziedzin medycyny, nauki, edukacji i opieki zdrowotnej.

Kampanie wyborcze a PR firm
12 maja br. w Düsseldorfie odbędzie się kolejne forum dyskusyjne „Seite Eins”, podczas którego swoje opinie wyrażą rzecznicy prasowi, pracownicy agencji i dziennikarze. Tym razem hasłem przewodnim są „marki polityczne” i kampanie wyborcze. Forum organizowane jest pod patronatem Towarzystwa Agencji Public Relations (GPRA) oraz Związku Rzeczników Prasowych (BdP). Uczestnicy dyskusji spróbują znaleźć odpowiedzi na pytania: Czy kampanie wyborcze są drogowskazami dla komunikacji firm? Kto posiada największą władzę – agencje czy lobbyści, rzecznicy prasowi czy dziennikarze? Czy branża PR może czerpać doświadczenie z politycznych rozgrywek? Czy polityczne kampanie mają wpływ na reguły komunikacji firm?

Źródło:

Persoenlich.com, PR Portal, Onet.pl, China Daily, seite-eins-nrw.de
komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
07.04.2005
12:15:22
Julka
(07.04.2005 12:15:22)
To rzeczywiście kolejna szrama na twarzy Rosji i jej wizerunku „mocarstwa” nietolerancyjnego, wielkiego i samotnego. Szkoda tylko, że ten wizerunek jest tworzony przez pryzmat decyzji jednej osoby, z którą być może całe rosyjskie społeczeństwo nie zgadza się, ale od której zależy opinia całego narodu. Bo kto inny ma być rzecznikiem narodu za granicą, jeśli nie prezydent? Jeśli Putin nie złoży papieżowi ostatniego hołdu, to tak jakby cały kraj zignorował to wydarzenie.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin