Powiedziano, napisano...

dodano: 
13.05.2005
komentarzy: 
0

Leśny PR
Amerykańskie nadleśnictwo zamierza zastąpić swoich 100 z 700 pracowników odpowiedzialnych za komunikację prywatnymi firmami PR – poinformował portal peer.org. Zmiany są związane z presją wywieraną przez Biały Dom, aby więcej federalnych stanowisk zostało objętych przetargiem, co przyczyni się do większej efektywności kosztowej w nadleśnictwie. Do 30 czerwca zostanie podjęta decyzja, wobec których stanowisk zostanie zastosowany outsourcing. Osoby pracujące w służbie cywilnej są zaniepokojone tą zmianą, ponieważ twierdzą, że pracownicy służby cywilnej są zobligowane do mówienia prawdy, natomiast firmy PR-owskie specjalizują się w jej „zacienianiu”. Tak było w zeszłym roku w związku z wydaną broszurą wydaną przez agencję OneWorld Communications, która została uznana za „mylącą”.

Ashcroft lobbuje
Były Prokurator Generalny John Ashcroft otwiera firmę lobbingową – czytamy w The Hill. Ashcroft Group zajmie się doradztwem strategicznym i kryzysowym dla krajów, korporacji, przemysłu i organizacji politycznych. Firma liczy na szybki rozwój, a wśród jej pracowników znajdzie się m.in. David Ayres i Juleanna Glover Weiss, związana dotychczas z firmą lobbingową Clark & Weinstock.

Odpowiedzialnie w Rosji
W dniach 7-8 czerwca w Sankt Petersburgu odbędzie się konferencja poświęcona kwestiom społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w krajach euroazjatyckich – informuje Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Jej celem jest wskazanie nowych możliwości wynikających z uwzględnienia zasad UN Global Compact w działalności biznesowej na terenie Rosji i Europy Środkowowschodniej. Eksperci z ponadnarodowych koncernów i organizacji pozarządowych będą dzielić się swoim doświadczeniem i wiedzą z zakresu łączenia etyki i odpowiedzialności działań ze wzrostem zysku i konkurencyjności. Więcej informacji pod adresem www.ethicalcorp.com/euras

Milczenie inwestorów
„Nie mam nic do powiedzenia. Lub też: oficjalnie nie mam nic do powiedzenia. Tymi lub podobnymi słowami międzynarodowi inwestorzy blokują pytania mediów, które odnoszą się do licznych zarzutów wobec nich” – pisze Christina Anastassiou w serwisie Welt am Sonntag. W firmach: Bei Apax Partners, BC Partners, Blackstone, die Carlyle Group, CVC Capital, KKR oder Permira panuje milczenie. Alexander Dibelius, szef firmy Goldman Sachs, który jeszcze dwa tygodnie temu wypowiadał się w Welt am Sonntag, dzisiaj unika odpowiedzi i kontaktów z mediami. Wymienione wyżej firmy czują się urażone wypowiedziami przewodniczącego partii SPD, który uznał, że ostatnią deską ratunku dla kampanii wyborczej w Nordhein-Westfalen jest ostra krytyka kapitalistycznego systemu. Szefowie firm poczuli się obrażeni nie „politycznie”, ale „osobiście”. Ich milczenie, zdaniem specjalistów PR, jest w tym przypadku słuszne, ponieważ „kto milczy, ten nie dolewa oliwy do ognia”. Zdaniem PR-owców ta kłótnia była bardzo emocjonalna i kolejne argumenty stawały się coraz bardziej absurdalne.

Praktyczne prace magisterskie
Berlińska agencja komunikacji strategicznej Johanssen + Kretschmer zaproponowała studentom uczelni wyższych przygotowanie prac magisterskich i dyplomowych, które byłyby pomocne przy naukowym opracowaniu strategii kryzysowych dla firm. W ten sposób agencja chce zyskać analizy i prace naukowe, które mogą być konieczne przy rozstrzyganiu wielu problemów. W zamian studenci otrzymają rozpisane tematy oraz wsparcie. Agencja swoją propozycję skierowała do studentów ośmiu uczelni wyższych w Berlinie, szkoły wyższej w Mittweida oraz uniwersytetów w Poczdamie, Ilmenu i Frankfurcie nad Odrą. Od pięciu do ośmiu studentów kierunków komunikacji otrzyma od Johanssen + Kretschmer możliwość dalszej współpracy.

Źródło:

Welt am Sontag, PR Portal, peer.org, The Hill, FOB
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin