PR dla Polski z budżetu państwa

dodano: 
08.08.2005
komentarzy: 
1

„Jeszcze przed wyborami rząd przyjmie program, który zareklamuje Polskę” - donosi weekendowe wydanie Rzeczpospolitej. Według Mirosława Boruca, prezesa Instytutu Marki Polskiej, marka „Polska” jest warta około 90 miliardów dolarów. Suma ta działa na wyobraźnię – zwłaszcza, gdy weźmie się pod uwagę, że wartość na przykład Coca Coli szacuje się na o połowę mniej. Boruc razem z Wally’m Olinsem wyznaczyli już kierunek, w którym ma iść kampania zmieniająca wizerunek Polski i wymyślili hasło: „Twórcze napięcie”. Marcin Kaszuba, wiceminister gospodarki, zapewnia, że do 2013 roku w budżecie państwa znajdą się pieniądze na realizację programu. Do 2007 roku program będzie finansowany z budżetu państwa, w latach 2007-2013 środki mają pochodzić z funduszy strukturalnych UE. Jednak nie wiadomo jeszcze, czy to zespół Olinsa będzie odpowiedzialny za całą kampanię. Pomysł trzeba zmienić w konkretne projekty, wybrać produkty, które mają kojarzyć się z marką i promować je poza granicami kraju (miasta, wydarzenia kulturalne, produkty spożywcze, alkohole). Polskę i rodzime wyroby przed zakończeniem prac nad założeniami marketingu narodowego mają reklamować instytucje i przedsiębiorcy, między innymi Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Celem promocji marki jest zwiększenie eksportu i napływu inwestycji zagranicznych do Polski. Według specjalistów od marketingu zbudowanie przyjaźnie kojarzącej się marki zajmie Polsce około 20 lat.

Źródło:

Rzeczpospolita, Będą pieniądze na promocję naszego kraju, Mariusz Przybylski, 06.08.05, s. 2
komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
15.08.2005
19:54:39
ala
(15.08.2005 19:54:39)
super tekst
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin