PR-em w zagranicę

dodano: 
14.06.2006
komentarzy: 
0

Na łamach Marketingu w Praktyce znajdujemy artykuł Iwony Kubicz dotyczący PR-owskich działań towarzyszących wchodzeniu polskich firm na zagraniczne rynki. „Po akcesji do UE wiele firm stara się wykorzystywać nowe możliwości eksportowe. Polscy przedsiębiorcy zastanawiają się więc, jak planować komunikację towarzyszącą wejściu polskich produktów na rynki zagraniczne” – czytamy w artykule.
Zdaniem Kubicz, firma przede wszystkim powinna stworzyć spójną strategię, która zostanie przekazana filiom lub przedstawicielom producenta za granicą. Powinna ona zawierać zarówno dokładny opis strategii komunikacji, jaką podąża firma-matka, charakterystykę wartości korporacyjnych oraz misję i wizję rozwoju firmy i jej produktów. Dobrze jest uzyskać wsparcie „liderów opinii” dla prowadzonych przez siebie działań, a także starać się rozpowszechniać wyniki prowadzonych przez firmę badań.
„Prowadzenie programów edukacyjnych lub profilaktycznych w skali globalnej umożliwia wykorzystanie efektów skali i synergii w komunikacji, np. porównywanie badań opinii społecznej prowadzonych w różnych krajach oraz czerpanie z pomysłów pochodzących ze środowisk medycznych i pacjenckich z wielu rynków” – czytamy w artykule. Autorka artykułu podkreśla rosnące zainteresowanie polskim rynkiem ze strony zagranicznych mediów, które jej zdaniem może ułatwiać rozpowszechnianie informacji o firmach i prowadzonych przez nie działaniach.

Źródło:

Marketing w Praktyce, PR dla eksportu, Iwona Kubicz, 01.06.06, s. 26
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin