PR na usługach firmy – od podwykonawcy do doradcy

dodano: 
29.09.2011
komentarzy: 
0

Aż 94 proc przedsiębiorców widzi związek między pozytywnym wizerunkiem a osiąganymi wynikami finansowymi – wynika z informacji przedstawionych przez Modern Office Manager. Mimo to, niewiele firm decyduje się na zlecenie długofalowych działań public relations zewnętrznej agencji.

Niektórzy przedsiębiorcy obawiają się zewnętrznej obsługi PR swojej firmy, ponieważ są przekonani, że „agencja PR-owa sprawdza się jedynie w przypadku międzynarodowych korporacji”, a wybór odpowiedniej jest „trudny” i „żmudny”. Autorka tekstu przekonuje jednak, że warto zdecydować się na outsourcing, „biorąc pod uwagę zakres pracy, długofalowość procesu i wysyłek, który trzeba włożyć w budowanie wizerunku firmy i komunikację z otoczeniem”. „Za” ma przemawiać wsparcie na wielu płaszczyznach: kompleksowa obsługa całej firmy lub konkretnej marki, relacje inwestorskie, PR korporacyjny, produktowy, media społecznościowe czy CSR. Najważniejszą korzyścią, jaka płynie z tego rozwiązania jest, jak czytamy w magazynie, „zwielokrotnienie efektu komunikacyjnego dotychczas prowadzonych działań”. Agencje PR potrafią to zapewnić, ze względu na „dystans”, „obiektywne spojrzenie na firmę i rynek” i „osadzenie działań komunikacyjnych w realnych warunkach”. Lewandowska podpowiada także, jak dokonać dobrego wyboru agencji – od analizy własnych celów, przez napisanie briefu, po skuteczne przeprowadzenie postępowania przetargowego. Skutkiem ma być „partnerska współpraca z agencją”, która zmienia agencyjnych konsultantów z podwykonawców w grupę doradczą. (es)

Źródło:

Modern Office Manager, Outsourcing usług PR, czyli dlaczego warto i jak wybrać agencję PR, Beata Lewandowska, str. 28, 1.09.2011
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin