PR to nie skrót od „propaganda”, a biuro prasowe to nie biuro reklamy

dodano: 
19.03.2014
komentarzy: 
1

„Kiedyś dziennikarze chętnie przychodzili na konferencje i inne spotkania, chętnie cytowali naszych prezesów i ekspertów i przyjmowali każdy komunikat prasowy. A teraz? Eh, czasy się zmieniły, ach te obecne media ….” – utyskują często PR-owcy i rzecznicy prasowi. „A przecież jesteśmy liderami rynku, nasze produkty i oferty są najlepsze, dostajemy nagrody branżowe, nasze reklamy są takie fajne, a nasi eksperci tacy mądrzy”.

No właśnie - liderzy rynku, najkorzystniejsze oferty, wspaniali pracownicy…. Do tego coraz bardziej krzykliwe i nachalne reklamy. A gdzie w tym wszystkim jest informacja i zrozumienie istoty pracy dziennikarza? Czy przypadkiem nie zapominamy, że PR to nie skrót od „propaganda”, a biuro prasowe to nie biuro reklamy? Czy naprawdę aż tak trudno jest zaoferować mediom ciekawe informacje, którymi chętnie podzieliłyby się z czytelnikami, widzami i słuchaczami?

Jeżeli nasze konferencje są o niczym, a komunikaty nie zawierają żadnych nowych, przydatnych dla odbiorców informacji – to na pewno nie znajdziemy ich odbicia w wycinkach prasowych ani w monitoringu mediów elektronicznych. Po cóż więc tracić tyle czasu i energii na przysłowiową „parę w gwizdek”, na działania z góry skazane na niepowodzenie, podczas gdy wystarczy pamiętać i konsekwentnie stosować wypracowane i sprawdzone zasady współpracy z mediami. Nie będziemy wtedy musieć także utyskiwać na media…..

Bo współczesne media to wcale nie rekiny szukające ofiar wśród niewinnych PR-owców. Jeżeli nas czasem napadną - to wyłącznie nasza wina.

Zbigniew Lazar

 

 

Relacje z mediami – czy naprawdę pływanie z rekinami?

Szkolenie otwarte - już 28 marca (piątek)

Warszawa

Ostatni dzwonek! Zapisy na szkolenie są przyjmowane do 25 marca do g. 12:00

Sprawdź PROGRAM SZKOLENIA

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Zapraszamy!

Zbigniew Lazar jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne

komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
20.03.2014
15:37:06
max
(20.03.2014 15:37:06)
Fakt jest taki, że firmy, które podnajmują agencje są przekonane, że PR wyleczy ich wszystkie bolączki a nawet najbardziej bzdurny produkt będzie 24/7 na pierwszych stronach gazet. Nie dziwne, że potem dziennikarze maja alergie na informacje prasowe.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin