PR-owcy komentują sondaż polityczny
Specjaliści PR, Adam Łaszyn i Piotr Czarnowski, oceniają na łamach Rzeczpospolitej ostatni sondaż dziennika, który wskazuje najlepszych kandydatów na fotel premiera. Z sondażu wynika, że nowym premierem Polski powinien być ktoś z czwórki: Jan Rokita, Donald Tusk, Włodzimierz Cimoszewicz bądź Marek Borowski. Adam Łaszyn, szef Alert Media, uważa, że bardzo duże znaczenie ma promocja w mediach. Kandydatów na premiera nazywa produktem politycznym i mężami stanu, którzy „pokazują ludziom pewien chłód i dystans do rzeczywistości”. Rokita nie pasuje, jego zdaniem, do końca do takiego wizerunku, chociaż „jest najbardziej wyraziście przedstawiany jako kandydat na premiera, i to właśnie ludziom zapada w pamięć”.
Specjalista uważa, że Rokita i Tusk budzą zaufanie, ponieważ krytykują władze, ale nie są agresywni, a Borowski i Cimoszewicz zyskują na tym, że „odżegnują się od swojej bazy, lewicowych dołów”. Piotr Czarnowski, szef First PR uważa z kolei, że wspólnymi cechami tych czterech kandydatów mogłyby być rozsądek polityczny, umiarkowanie i brak awanturnictwa. „Jednak ludzie nie wybrali kandydatów najlepszych, ale najmniej złych. Żaden z polityków nie daje gwarancji tego, czego przede wszystkim oczekuje się od dobrego premiera – że będzie się zajmował krajem, a nie partyjnymi interesami” – komentuje Czarnowski.