PR-owcy samorządowcom

dodano: 
25.07.2007
komentarzy: 
0

Podczas ogólnopolskiej konferencji „Public relations w samorządzie” w Kraśniku znani PR-owcy radzili, jak skutecznie się komunikować – czytamy w Samorządzie Miejskim.
W konferencji uczestniczyło kilkudziesięciu burmistrzów i prezydentów z całej Polski oraz przedstawiciele administracji publicznej z Ukrainy. Agata Brodzka-Kostrzewska z firmy Pleon zwróciła uwagę na to, że samorządowcy często zapominają w swych działaniach o grupie docelowej. Bez sprawnej komunikacji między samorządem a mieszkańcami „nic nie będzie w stanie skłonić mieszkańców do współdziałania” – stwierdziła Brodzka-Kostrzewska.

Rafał Czechowski, prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, analizował politykę komunikacyjną samorządów pod kątem tego, czy więcej w niej PR-u czy propagandy. Według niego PR jest wymagający, a propaganda kusi możliwością ignorowania otoczenia i pełną kontrolą przekazu. Wystarczy na przykład zniechęcić media do kontaktów z urzędem miasta czy zakamuflować wydział informacyjny w strukturze urzędu, ironizował prelegent. Z kolei Adam Łaszyn z ALERT MEDIA Communications zwracał uwagę na sytuacje kryzysowe. Gdy się zdarzą, warto zastosować regułę 5P: „przeproś, przyznaj się, przeciwdziałaj, popraw siebie i swoją organizację, powetuj” – cytuje Joanna Proniewicz, autorka artykułu. (jcm)

Źródło:

Samorząd Miejski, O skutecznym komunikowaniu się, Joanna Proniewicz, 01.07.2007, s. 2
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin