PR Stress Impact, czyli jak to jest z tym stresem w branży PR?

dodano: 
03.06.2014
komentarzy: 
0

Zawód specjalisty od komunikacji regularnie pojawia się w rankingach najbardziej stresujących zawodów świata. Brakuje jednak opracowania, które zgłębiłoby problem i dostarczyło odpowiedzi na liczne nurtujące branżę pytania. Według ankiety, którą redakcja PRoto.pl przeprowadziła wspólnie z Procontent Communication, ponad 90 proc. badanych uznało, że praca PR-owca jest stresująca.

W badaniu PR Stress Impact poprosiliśmy PR-owców między innymi o odpowiedź na pytanie do jakiego zawodu, pod względem stresu, porównaliby pracę w PR. W czołówce pojawił się menadżer (45,8 proc.), makler giełdowy (37,9 proc.), strażak (20,0 proc.) oraz pilot samolotu (13,6 proc.). Z pewnością zastanawiać może porównanie zawodu PR-owca do pracy strażaka, który codziennie ryzykuje własnym życiem czy też do zawodu pilota, który musi przejść specjalne szkolenia. Każdy jednak z wyżej wymienionych zawodów posiada takie czynniki stresogenne, które są codziennością każdego konsultanta PR. Nawał obowiązków w pracy, krótkie terminy, czasami ryzyko – czy przed eventem uda się wszystko domknąć – to tylko nieliczne generatory stresu. Jeżeli zestawimy je z wysokimi oczekiwaniami klientów oraz przełożonych, jak również staraniami, aby zrealizowana praca była zadowalająca dla wszystkich zainteresowanych – klienta, dziennikarzy i publiczności, otrzymamy pokaźną grupę bodźców, które nie wpływają pozytywnie na osoby pracujące w branży.

Z naszego badania jednoznacznie wynika, że PR-owców najbardziej stresuje: natłok obowiązków (68 proc.), niezadowolenie przełożonego (49,1 proc.), kończące się terminy (41,5 proc.). Jednocześnie tylko 10,6 proc. procent ankietowanych uważa, że możliwe jest zniwelowanie poziomu stresu, który odczuwają. Niestety aż 37 proc. zgodnie przyznaje, że wprowadzenie jakichkolwiek zmian jest raczej niemożliwe. Czyżby w branży powszechne było świadome godzenie się na funkcjonowanie w stresie?

Pozornie – nie. Specjaliści od komunikacji starają się zachowywać higieniczny tryb życia i znaleźć równowagę między pracą a życiem prywatnym. Prawie 47 proc. osób, które wzięły udział w badaniu uważa, że czas spędzony z rodziną pozwala im się odstresować, 40 proc. redukuje stres, uprawiając sport lub słuchając muzyki. To dobra wiadomość, że po długim tygodniu PR-owcy starają się znaleźć balans w pozytywnym spędzaniu czasu wolnego i nie uciekają w używki. Ale czy stosowane metody walki ze stresem są skuteczne? Trudno powiedzieć, niestety ponad 50 proc. w niedziele wieczorem odczuwa „Sunday night blues”, czyli stres przed pójściem do pracy w poniedziałek…

W badaniu internetowym wzięło udział ponad 300 osób reprezentujących branżę PR.

Kliknij, aby powiększyć

 

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin