PR - tylko dla zawodowców

dodano: 
16.09.2010
komentarzy: 
1

O tym, dlaczego PR-em w firmach powinni zająć się PR-owcy, a nie przedsiębiorcy, możemy przeczytać na stronie bnet.com. Autorka artykułu była w przeszłości zarówno klientką, jak i pracownikiem agencji PR. Według niej istnieje pięć mitów dotyczących „zbędnej branży” public relations.

Mit pierwszy – klient będzie znał swoje produkty dużo lepiej, niż pracująca dla niego agencja. Autorka przyznaje, że rzeczywiście, nigdy PR-owiec, pracujący dla danego przedsiębiorcy, nie pozna jego produktów tak dobrze, jak ich producent. Jednak istnieje zagrożenie, że przedsiębiorca będzie swoim produktem zachwycony i w związku z tym nie zauważy jego wad. A obserwujący je z dystansu PR-owiec – owszem.

Drugi mit dotyczy pieniędzy – zajmowanie się PR-em samemu jest przecież tańsze niż zatrudnianie profesjonalisty. Jednak, czy przedsiębiorcy nie powinni raczej zająć się rozwijaniem swojej firmy, temu celowi poświęcać czas i swoją uwagę? – pyta retorycznie autorka tekstu.

Kolejna kwestia: media lubią przedsiębiorców. Jak zaznacza autorka, jest to prawda. Z tym, że przedsiębiorcy mimo tej sympatii chcą jeszcze łatwiej docierać do dziennikarzy i zyskiwać publikacje.

Jeśli natomiast chodzi o twierdzenie, że „robienie” PR-u jest teraz łatwe jak nigdy dotąd – owszem, można się tym zajmować samemu. Problem polega na tym, że tworzenie listy mediów i dziennikarzy pochłania mnóstwo czasu.

Odnośnie twierdzenia o budowaniu trwałych relacji z mediami – autorka stwierdza, że klienci chcą historii pisanych szybko i z dołączonymi materiałami. Ich dostarczanie stanowi podstawę trwałych relacji. Jednak o nie trudno, ponieważ obecnie dziennikarze w mgnieniu oka zmieniają zakresy swoich zainteresowań. (ks)

Źródło:

bnet.com, 5 Reasons Why You Should Leave PR to the Pros, Shonali Burke, 14.09.2010
komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
16.09.2010
13:57:55
Dalej LAMA
(16.09.2010 13:57:55)
Aż dziwne, że doświadczony PR-owiec pisze takie rzeczy. Mit pierwszy - Czy znający wady produktu PRowiec powienien wnioskować o zmianę produktu? To są jego kompetencje? Mit drugi - Powinni, dlatego PR-owiec nie powinien mówić co zmienić w produktach. Zatrudnienie agencji bywa czasem mniej efektywne i dużo droższe niż zajmowanie się "samemu" PRem Mit trzeci - Media lubia przedsiębiorców, nie przepadają za PRowcami. Mit potwierdzający opinię z punktu wyżej. Mit czwarty - "robienie PR" nie polega li tylko na relacji z mediami. A jeśli już ktoś tak pragnie, to zrobienie profesjonalnej bazy mediów nie jest zadaniem tytanicznym, wymagającym zatrudnienia agencji. MIt szósty - dziennikarze szybko zmieniają zainteresowania, albo musza pisać o wielu tematach. To fakt. Z tym, że kreatywność PRowców to też powinien być fakt... Jeśli ktoś w kółko opowiada te same historie w tym samym gronie odbiorców, nawet najwytrwaszemu pasjonatowi wreszcie czkawka się odbiją...
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin