PR w branży healthcare

dodano: 
13.12.2005
komentarzy: 
2

Iwona Kubicz i Norbert Kilen opisują w Marketingu w Praktyce, w jaki sposób public relations staje się kluczowym instrumentem marketingu na rynku medycznym. Istotnym czynnikiem określającym rodzaj i zakres współpracy branży medycznej z agencjami PR są ograniczenia dotyczące promocji leków przepisywanych przez lekarzy. PR branży medycznej staje się narzędziem, dzięki któremu firma medyczna buduje pozycję ekspercką, zwraca uwagę na nowe rozwiązania czy wzmacnia świadomość określonych schorzeń.
Ograniczenia promocyjne w mniejszym stopniu dotyczą leków dostępnych bez recepty. Dlatego w ich przypadku najważniejsza jest edukacja społeczeństwa i budzenie zainteresowania wśród potencjalnych odbiorców. Jako przykład programu ukierunkowanego na inne zadania autorzy podają lobbing na rzecz określonych rozwiązań prawnych. Wiele kampanii z branży medycznej skupia się również na manifestacji społecznego zaangażowania przedsiębiorstw czy organizacji. Efekty kampanii PR dla branży farmaceutycznej to zmiana postaw społecznych i zaangażowanie trzech najważniejszych grup – środowisk medycznych, pacjentów oraz mediów. Właściwie przygotowany program może też przynieść włączenie w jego realizację instytucji naukowych oraz władz lokalnych.

Źródło:

Marketing w Praktyce, PR na rynku medycznym, Iwona Kubicz, Norbert Kilen, 01.12.05, s. 23-26
komentarzy:
2

Komentarze

(2)
Dodaj komentarz
13.12.2005
15:28:50
Gluś
(13.12.2005 15:28:50)
Choruj jak najwięcej, bo wtedy częściej odwiedzasz lekarzy czyli on zarobi więcej.
13.12.2005
10:58:53
...
(13.12.2005 10:58:53)
"najważniejsza jest edukacja społeczeństwa i budzenie zainteresowania wśród potencjalnych odbiorców"- czyli bierzcie więcej leków, czy tego potrzebujecie, czy nie. A lekarze zapisujcie właśnie ten jedyny, najlepszy, ze wskazanej firmy...
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin