Prawda a PR

dodano: 
21.12.2007
komentarzy: 
3

Prawda w PR i błędy popełniane przez specjalistów tej branży były tematem rozważań Jerzego Mosonia w Gazecie Finansowej. Autor za ważne uchybienie uznaje przekonanie, że nie ma większej różnicy między reklamą a PR oraz to, że fachowcy naginają prawdę do swych potrzeb. Uważa, że pokrzywdzeni są wtedy odbiorcy, którzy nie przestają odróżniać informacji od manipulacji. W reklamach zamiast czytelnych komunikatów informacyjnych pojawiają się półprawdy.

Autor uważa, że warto komunikować pełną prawdę, tak by nie zaszkodzić swojemu klientowi. Dobrym przykładem są tu sytuacje natychmiastowego reagowania podczas kryzysu. Źle podane informacje potrafią doprowadzić do upadku firmy.

Mosoń uważa, że bardzo ważna jest idea urzeczywistnienia symetrycznej, dwustronnej komunikacji między nadawcą i odbiorcą informacji: „firmy, które wyłożą środki na ten sposób prowadzenia relacji osiągną w przyszłości sukces”. (mk)

Źródło:

Gazeta Finansowa, Traktat o PRawdzie, Jerzy Mosoń, 21.12.2007
komentarzy:
3

Komentarze

(3)
Dodaj komentarz
17.03.2008
22:43:37
Maciek
(17.03.2008 22:43:37)
Gdzie można znaleźć cały tekst?
25.12.2007
16:33:05
Andrzej Z.
(25.12.2007 16:33:05)
Polski PR jest i jeszcze długo będzie oparty na kłamstwie. Tak się dzieje z powodu naszego społeczeństwa, które lubi być oszukiwane. Winni nie są, że niedouczeni prezesi, ale odbiorcy, którzy że tak powiem nie odróżniają plew od ziaren. Trzeba zatem zasypywać ich sieczką. Poza tym podział między PR a reklamą jest sztuczny, bo ich cel jest ten sam.
22.12.2007
18:28:26
Kamil
(22.12.2007 18:28:26)
Czytałem całość. Pracuję w dziale PR w jednej z firm odzieżowych. Autor ma rację w 100 proc., ale polskie realia nie pozwalają na profesjonalne pdejście do PR Co innego w USA. Byłem tam na praktykach i wymagają czegoś zupełnie innego niż w Polsce. Może coś się zmieni w naszym kraju, ale pewnie za 10 lat.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin