PRCA Digital Report: rosną oczekiwania klientów na usługi digital

dodano: 
17.09.2015
komentarzy: 
0

Na rynku brytyjskim klienci oczekują od agencji PR, by te dostarczały szerszy zakres usług cyfrowych, jak SEO czy budowanie stron www – czytamy na stronie Holmes Report.

To wnioski z  badania PRCA Digital Report 2015, w którym wzięło udział 280 ankietowanych. Wśród nich znaleźli się dyrektorzy agencji i przedstawiciele firm. Klienci liczą  na rozszerzenie zakresu działań o SEO (20 proc. odpowiedzi), współpracę z blogerami (18 proc.) czy zarządzanie reputacją w internecie (14 proc.). Co ciekawe, same firmy w porównaniu z 2013 rokiem zmniejszyły wydatki na niektóre z wcześniej wspomnianych obszarów. Inwestycja w SEO spadła z 67 do 53 proc. W ciągu ostatnich dwóch lat, nastąpił również znaczny spadek wydatków na działania dotyczące projektowania stron internetowych (z 24  do 55 proc.).

 Co same agencje mają do zaoferowania w zakresie usług cyfrowych? 91 proc. z nich wciąż stawia na tworzenie treści. W porównaniu z 2013 rokiem wzrosła jednak liczba firm PR, które gwarantują projektowanie stron internetowych – z 12 proc.  do 71 proc. Także klienci chętniej korzystają z agencji przy projektowaniu stron www. Ta tendencja w porównaniu z 2013 rokiem zmieniła się z 5 do 13 proc.

 Wyniki te sugerują, że firmy oczekują, by włączyć SEO i web design do usług PR-owych. Najlepszym źródłem wiedzy w tym zakresie będą blogi eksperckie - zauważają respondenci. (mw)

Źródło:

Zródło: holmesreport.com, Study: Rising Digital Expectations Of UK PR Firms, Arun Sudhaman, 14.09.2015
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin