Predyspozycje PR-owca

dodano: 
06.01.2005
komentarzy: 
0

W najnowszym magazynie Dlaczego czytamy o tym, kto może zostać PR-owcem. „Tryskasz energią i pomysłami, łatwo nawiązujesz kontakty, umiesz ubrać myśli w słowa – sprawdź się w public relations!” – zachęca autorka artykułu Gabi Baczyńska. Dziennikarka, dla zobrazowania czym jest public relations, przywołuje przykład akcji PR-owskiej Chiquita Summer Club zorganizowanej przez GGK Public Relations, której celem było wyróżnienie marki na bananowym rynku. Małgorzata Wejtko z Newsline Communications & Consulting na pytanie, co robi PR-owiec, odpowiada ze śmiechem „wszystko!”. PR-owiec przygotowuje strategie, odpowiada za relacje firmy z mediami, monitoruje media, często prowadzi biuro prasowe i lobbuje. Anna Zalewska, nowy pracownik agencji Newsline Communications & Consulting mówi, że public relations „to nie wyuczona umiejętność, ale bardziej sztuka”. Natomiast Wojciech Męczeński podkreśla, że w tym zawodzie potrzebna jest przebojowość, pomysłowość, otwartość umysłu, zorganizowanie, precyzyjność i umiejętność pisania. Według miesięcznika Dlaczego praktykant w zawodzie public relations może liczyć na 500-700 zł. Na stanowisku junior acount z dyplomem magistra, ale bez doświadczenia - 2000 zł. Account executive może otrzymać 2500-3000 zł. Natomiast na stanowisku managerskim w PR można zarobić od 4000 do 15000, w zależności od doświadczenia.

Źródło:

Dlaczego, Specjalista od dobrych wrażeń, 01.01.05, s. 30
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin