Press: wśród agencji PR najlepszy fanpage ma Synertime

dodano: 
03.03.2014
komentarzy: 
2

Magazyn Press poprosił piątkę specjalistów od mediów społecznościowych o ocenę facebookowych stron polskich agencji PR. Najlepsze oceny zebrało Synertime, nieznacznie wyprzedzając agencje Raczkiewicz Chenczke Consultants i Telmę.

Agencje oceniali: Paulina Baer, specjalistka ds. sm w Sungray oraz autorka blogu PR-owiec.pl; dyrektor zarządzający agencji 6ix WoMM & Social Media Michał Siejak; właściciel Thinkmedia Rafał Janik; oraz Błażej Dębicki, sm manager agencji Gong. Członkowie jury przyznawali punkty za pomysł na fanpage, jakość publikowanych na nim treści,  aktywność administratorów, wpływ fanpage’a na wizerunek agencji i wartości dodane.

Zwycięzca zestawienia, agencja Synertime, otrzymał 111 punktów. Niewiele niższe oceny otrzymała agencja Raczkiewicz Chenczke Consultants, jednak o zwycięstwie zadecydowało więcej punktów przyznanych za aktywność na fanpage’u. Trzecie miejsce przypadło łódzkiej Telmie, która do agencji Rc2 straciła dwa punkty.

Przy okazji rankingu Press zamieścił także listę najczęstszych błędów popełnianych na Facebooku przez agencje. Jak czytamy, na agencyjnych fanpage’ach często mamy do czynienia z monologiem – administratorzy publikują te treści, które są interesujące dla nich, a nie dla fanów,  co przekłada się na ich znikome zaangażowanie. Problemem jest także deficyt własnych treści. „(…)klient oczekuje zwykle kontentu dotyczącego działalności danej firmy, a nie przeklejonych np. reklam Super Bowl” – czytamy. Do tego treści publikowane przez agencje są zwykle na niskim poziomie oraz pojawiają się niesystematycznie. Prawie żadna agencja nie wykorzystuje funkcji promowania wiadomości o przyznawanych nagrodach czy nowych realizacjach mimo, że są to istotne informacje.

„Nasuwa się dość przewrotne pytanie: czy Facebook jest optymalnym kanałem społecznościowym dla agencji PR? Wydaje się, że jeśli agencja chce korzystać z tylko jednego kanału, optymalny będzie Twitter - ze względu na swoją specyfikę, obecność dziennikarzy i liderów opinii” – podsumowuje Press. (ks)

Źródło:

Press, Agencje PR na Facebooku, 01.03.2014
komentarzy:
2

Komentarze

(2)
Dodaj komentarz
03.03.2014
15:44:51
dfsfs
(03.03.2014 15:44:51)
Polecanie Twittera do promocji agencji PR świadczy o braku zrozumienia charakteru tego narzędzia przez autora tekstu. Twitter zupełnie się nie nadaje do informowania o działaniach firm. Jest narzędziem do bieżącej interakcji i wrzucania gorących spostrzeżeń, komentarzy, skojarzeń itp. Jeśli nie robi się tego po kilka - kilkanaście razy dziennie, to w ogóle nie ma sensu zakładać konta na Twitterze.
03.03.2014
12:52:13
Grzegorz Mieczn...
(03.03.2014 12:52:13)
Nie mogę się zgodzić z podsumowaniem magazynu Press. Facebook jest dobrym kanałem. Problem w tym, że nadal agencje rozumieją go głównie jako narzędzie do budowanie wizerunku, które nie jest zintegrowane ze sprzedażą. Można go bardzo dobrze używać do komunikacji B2B.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

Akceptuję regulamin