Prokuratura: Grupa Żywiec nie będzie przedmiotem śledztwa

dodano: 
02.06.2010
komentarzy: 
0

Jak informowaliśmy na początku lutego br. Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych złożyła doniesienia do Prokuratury ws. reklamy telewizyjnej marki Żywiec z udziałem Tomasza Adamka. Prokuratura odmówiła wszczęcia postępowania w tej sprawie.

Sebastian Tołwiński, rzecznik Grupy Żywiec, w przesłanym oświadczeniu zapewniał wówczas, że reklama ta została sprawdzona pod kątem zgodności z obowiązującymi w Polsce przepisami prawa. Powoływał się na ekspertyzy opracowane przez jedną z kancelarii prawnych.

Rzecznik podkreślał, że Ustawa o Wychowaniu w Trzeźwości i Przeciwdziałaniu Alkoholizmowi nie zakazuje sportowcom udziału w reklamie piwa ani też nie zakazuje reklamy z wykorzystaniem skojarzeń ze sportem.

Rzeczywiście w myśl Art. 13. tej ustawy reklama piwa jest dozwolona m.in. pod warunkiem, że nie łączy spożywania alkoholu ze sprawnością fizyczną oraz nie wywołuje skojarzeń z sukcesem zawodowym lub życiowym.

„Przedmiotem tego spotu, jak również całej kampanii reklamowej, jest zaprezentowanie cech pozwalających skutecznie dążyć do wyznaczanych celów. (…) Mówiąc o tym, co motywuje go do działania, Adamek odwołuje się wyłącznie do cech charakteru i wyznawanych wartości.” – tłumaczył wówczas Tołwiński.

Niedawno Grupa Żywiec uzyskała potwierdzenie, że Prokuratura odmówiła wszczęcia postępowania w tej sprawie. Zdaniem Spółki jednoznacznie pokazuje ono, iż rzeczona reklama jest zgodna z prawem – napisano w oświadczeniu. (bs)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin