Promocja Polski w Japonii trwa

dodano: 
14.12.2005
komentarzy: 
0

Promocja Polski w Japonii związana z uczestnictwem naszego kraju w Światowej Wystawie EXPO 2005 w Aichi nie skończyła się z datą zamknięcia imprezy 25 września. 22 listopada Komisarz Generalny Sekcji Polskiej Marek Kłoczko przekazał elementy Pawilonu Polski koncernowi Toyota, który zamierza wybudować Halę Koncertową Chopin. Do Hali, która powstanie w jednym z prestiżowych kurortów japońskich niedaleko Góry Fuji, trafiły między innymi podstawowe elementy Pawilonu Polski: fortepian firmy Calisia, szklana rzeźba „Dusza Fortepianu”, rzeźba „Wieża szklana” z Wrocławia.
Niektóre elementy Pawilonu Polski już wcześniej trafiły do japońskich muzeów oraz placówek promujących Polskę. W mieście Gamagori w holu wejściowym ratusza jest stała ekspozycja o Polsce z wykorzystaniem elementów z części Wieliczka, a w jednym ze znanych biur turystycznych w Japonii, Club Tourist, znajduje się stała ekspozycja planszowa „Wypoczynek w zabytkach - Dziedzictwo - Polskie Hotele Historyczne” oraz elementy z części Wieliczka.
Nadal działa otwarta tuż przed rozpoczęciem EXPO 2005 placówka Polskiej Organizacji Turystycznej w Tokyo, której głównym zadaniem jest zainteresowanie Japończyków Polską. Jeszcze w tym roku w mieście Nagoya właściciele polskiej restauracji Polonez, która podczas EXPO 2005 cieszyła się ogromnym powodzeniem, planują otworzyć lokal serwujący tradycyjne dania kuchni polskiej. Udział Polski w EXPO 2005 organizowany był przez Krajową Izbę Gospodarczą na zlecenie Ministerstwa Gospodarki i Pracy. Jego głównym celem było zwiększenie rozpoznawalności naszego kraju na świecie i przyciągniecie do Polski turystów oraz inwestorów.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin