.

 

Promocja polskiej żywności za granicą

dodano: 
26.06.2006
komentarzy: 
0

Magdalena Kozmana na łamach Rzeczpospolitej pisze o promocji polskiej żywności za granicą. „W tym roku Bruksela dofinansuje trzy kampanie reklamujące polską żywność. W promocji rodzimych przysmaków pomóc mają gwiazdy telewizyjnych programów kulinarnych” – czytamy w artykule. Inicjatorem działań promocyjnych jest Agencja Rynku Rolnego, która w 2005 roku otrzymała dotację z Unii Europejskiej na promocję żywności regionalnej i tradycyjnej.
O dotacje z UE mogą starać się również stowarzyszenia branżowe. Jak dowiadujemy się z artykułu w 2005 roku otrzymali je producenci mrożonek oraz firmy sprzedające soki z dodatkiem marchwi do Rumunii i Bułgarii. Obecnie wstępną akceptację otrzymali producenci drobiu, którzy sprzedają go do Niemiec. Planowany jest również projekt promocji polskiego czerwonego mięsa w Japonii, Chinach, Korei, Ukrainie i Rosji. ARR pozytywnie oceniła także akcję reklamowania polskiej wódki w Indiach, Chinach, Korei Południowej, Australii i Japonii o wartości ponad 6 mln euro. Liczni producenci wycofali się z projektu, choć wstępnie wszyscy byli zainteresowani uczestnictwem. Powodem jest nadmierne obciążenie podatkiem akcyzowym oraz spadek krajowej sprzedaży, które negatywnie wpływają na zyski.

Źródło:

Rzeczpospolita, Polacy nie gęsi, swoje specjały mają, Magdalena Kozmana, 26.06.06, s. B3
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin