Promuj gminę

dodano: 
16.11.2006
komentarzy: 
1

W Tygodniku Prawa Gospodarczego, dodatku do Gazety Prawnej, czytamy o sposobach zwiększenia atrakcyjności inwestycyjnej gminy. Zdaniem Andrzeja Okrasińskiego, autora artykułu, dla zainteresowania potencjalnych inwestorów daną gminą należy stworzyć jej dobry wizerunek na zewnątrz. Do tego potrzebny jest program działań PR-owskich, który podkreśli walory gminy i wyróżni ją na tle innych.
Według Andrzeja Stolarczyka, wiceprezesa ZFPR-u, program taki powinien się składać z kilku części. Po pierwsze należy stworzyć listę potencjalnych partnerów krajowych i zagranicznych, którym gmina może coś zaoferować. Informacje o tego typu ofercie należy przygotować w optymalnie atrakcyjnej formie, uwzględniając także rodzaj nośników (katalogi, broszury, internet). W ofercie powinny się znaleźć odpowiedzi na pytania, które postawiłby inwestor: co oferuje gmina po dokonaniu inwestycji, gdzie jest na nie miejsce oraz kiedy, jak i na jakich warunkach można inwestować. Następnie trzeba zainteresować gminą media. Dobre efekty dają także spotkania bezpośrednie z potencjalnymi inwestorami.
Autor tekstu podkreśla także rolę promocji w internecie i opłacalność zainwestowania w czytelną i aktualną stronę www, w której podkreśla się odmienność oraz swoiste warunki inwestowania w danej gminie. Oprócz tego warto inwestować w promocję za granicą – w folderach, bazach interaktywnych, katalogach gospodarczych. Można przy realizacji takich działań połączyć się z sąsiednią gminą, innym samorządem czy w ramach powiatu i stworzyć kompleksowy program promocji.
W artykule podane są pozytywne przykłady miast, które na różne sposoby przyciągały do siebie inwestorów; godnymi polecenia metodami są promocja turystyki oraz branie udziału w konkursach i rankingach typu Gmina Fair Play, Grunt na medal, Atrakcyjność Inwestycyjna Miast, Profesjonalna gmina przyjazna inwestorom czy Teraz Polska dla gmin. Autor dużo miejsca poświęca także możliwościom pozyskania środków unijnych. (kk)

Źródło:

Gazeta Prawna, Andrzej Okrasiński, Jak podnieść atrakcyjność inwestycyjną gminy, 15.11.06, s.5
komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
20.11.2006
21:05:06
Jarek Komża
(20.11.2006 21:05:06)
Ile jeszcze będzie takich genialnych, odkrywczych tekstów? "... dla zainteresowania potencjalnych inwestorów daną gminą należy stworzyć jej dobry wizerunek na zewnątrz."
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin